Steam
Fra : BorreBoy

Dato : 29-10-10 06:20

Hejsa.

Hvad er reglerne for hvornår et spil kan registreres på Steam?

Jeg har lige købt Rainbow Six: Las Vegas 2 på CD, og den kan ikke
registreres. Havde jeg købt den til dobbeltpris på Steam, kunne jeg godt
have gjort det.
Hvordan kan man på forhånd vide om et spil kan registreres?

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 30-10-10 11:43

Den 29-10-2010 07:19, BorreBoy skrev:
> Hvad er reglerne for hvornår et spil kan registreres på Steam?

Jeg kender ikke til noget officielt regelsæt.
Mener du ikke bare om der er en tommelfingerregel?
Det tror jeg ikke engang, at der er, ud over "Hvis udviklerne har
arbejdet sammen med Steam"...

Er det et Valve produkt, kan du være ret sikker på at det kan
registreres på Steam. Derudover?

> Jeg har lige købt Rainbow Six: Las Vegas 2 på CD, og den kan ikke
> registreres. Havde jeg købt den til dobbeltpris på Steam, kunne jeg godt
> have gjort det.

Spil på Steam er ofte på tilbud, præcis som de også ofte er det i
butikkerne. Tilbuddene er dog midlertidige på Steam, omend de ofte
kommer igen.
Vegas har f.eks. kunnet købes både på tilbud til $10, og også som
del af en pakke, med endnu større besparelser.
I øjeblikket koster spillet $20, hvilket jo heller ikke er alverden.

> Hvordan kan man på forhånd vide om et spil kan registreres?

Google?

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-11-10 14:41

"BorreBoy" <thomas@xxxborre.in> wrote in message
> [...]
> have gjort det.
> Hvordan kan man på forhånd vide om et spil kan registreres?

Det eneste spil jeg er stødt på, som _skulle_ registreres på steam, efter
køb som CD/DVD udgave, er F.E.A.R 2.
(Hvis du alså med "registreres", mener at spillet efterfølgende kan afvikles
via Steam)

Så enten skal du købe spillet på Steam, og ellers skal det være lave i
samarbejde med Steam.

Mener også det nye Fallout NV, skal bruge Steam. Fandt dette på nettet:
<You just need Steam to activate the game. Should take 5 minutes and you
only need do it once (or once per PC you use)>

Men om det derefte kan afvikles via Steam, ved jeg ikke. Min version kan,
men den er også købt via Steam.

Bjarne K.