Ny beta version af OpenCpn
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 28-10-10 13:04

Der er kommet en ny version af OpenCpn:

The latest release is OpenCPN Version 2.2 Beta Build 1026, released
2010-10-26

Den kan downloades herfra:

http://opencpn.org/download

Mvh/Harding

Fra : Roderiet

Dato : 28-10-10 20:25

hej der Følger der en fortælling med ?. For det der er ganske ukendt for
mig. mvh Niels F.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 28-10-10 14:03

Prøv at søge med "Søg i denne gruppe" med ordet: opencpn.

Der er skrevet rigtigt meget om dette gratisprogram.

Mvh/Harding

Fra : oem

Dato : 28-11-10 15:10

Jeg har lagt et par billeder af Vejle Fjord med hhv. kort 157 fra DLS
og det tilsvarende S57-baserede kort 'DK4LILBN', begge vist i seneste
version 2.2.1124 Build 2010-11-24. Den mest afgørende nyhed er
'dashboardet', der kan opsættes og vises helt frit, og modtage og
displaye NMEA-signaler fra GPS, ekkolod, vindmåler osv.

Jeg synes det ser ret så nuttet ud:
http://dl.dropbox.com/u/5863278/opencpn_S157.JPG
http://dl.dropbox.com/u/5863278/opencpn_dk4lilb.JPG

Til gengæld går det nok lidt langsomt med www.openseamap.org. På den
ene side er der en del søkortområder klar i det danske område, men der
er ikke megen fremdrift i registrering af sømærker og der synes
fortsat ikke at være fundet en løsning på at registrere og opsamle
dybder (selv om andre, f.eks. www.fiskekortet.dk), har vist at det kan
lade sig gøre.

Men alligevel:Både www.opencpn.org og www.openseamap.org er helt
gratis