Autoupdate database
Fra : Mads Brinch

Dato : 28-10-10 15:03

hej jeg ville lige høre om det er muligt at lave et script der
opdatere et bestemt felt i en database en gang om måneden uden
man selv er nødt til at gå ind og tilføj værdien.

eks.

i databasen står en værdi 15 og skal stige med 5 per måned.

start 15
1 måned 20
2 måneder 25
3 måneder 30
osv.

er det muligt at lave og hvordan????

på forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 28-10-10 08:54

On 28 Okt., 16:03, Mads Brinch <de_f...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> man selv er nødt til at gå ind og tilføj værdien.
>
> eks.
>
> i databasen står en værdi 15 og skal stige med 5 per måned.

Du skal have lavet et cron job.

Du kan få oprettet dette hos din hoster, eller, hvis det koster penge,
og du ikke vil betale, via en remotely service.

Principielt er det bare en request til et script på din server, fra en
fremmed server. Scriptet laver så opdateringen.

Der er flere services, f.eks.:
http://www.onlinecronjobs.com/

Selve opdateringen ligger der noget sikkerhed i, som skal granskes -
f.eks. skal der ikke kunne opdateres fra andre end den service. Sådan,
at hvis folk udefra og udenfor servicen requester scriptet skal der
ikke være en handling.

Del 2 er at få lavet selve scriptet, som opdaterer. Det kan du sikkert
også få hjælp til her eller i databasegruppen.

MVH
Rune Jensen

Fra : Mads Brinch

Dato : 29-10-10 10:03

> [...]
>
> Del 2 er at få lavet selve scriptet, som opdaterer. Det kan du sikkert
> også få hjælp til her eller i databasegruppen.

er der andre muligheder end dette. det er ikke noget der kræver den store
sikkerhed, da det er til et karakterark database så den automatisk
opdatere mængden af xp rollen har en gang om måneden.

kunne ikke finde noget om cronjobs fra webudbyderen, så ville høre om der
var en anden måde at gøre det på, eks vis hvids der er et script der
tjekker om der er overført xp når brugeren logger på inden for en
måned... og hvids der ikke er gør den det og hvids der er gør den det
ikke...

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-10 21:33

"Mads Brinch" <de_fire@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> er der andre muligheder end dette. det er ikke noget der kræver den store
> sikkerhed, da det er til et karakterark database så den automatisk
> opdatere mængden af xp rollen har en gang om måneden.

Du kan lave en "Planlagt Opgave"(XP), som en tændt computer hjemme ved dig,
kan starte på et givent tidspunkt...
Her beder du så om at få startet en webside...

Kommandolinje i "Planlagt Opgave"(XP)
C:\PROGRA~1\INTERN~1\iexplore.exe http://DinSide.dk/DitScript.asp
/Kommandolinje i "Planlagt Opgave"(XP)

Bjarne

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-10-10 08:34

On 29 Okt., 11:02, Mads Brinch <de_f...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> tjekker om der er overført xp når brugeren logger på inden for en
> måned... og hvids der ikke er gør den det og hvids der er gør den det

Du kan ikke få noget udført "af sig selv", med mindre du laver et
rigtigt cron-job.

Det, jeg henviser til, er en service, som simulerer et cronjob. Man
kan få samme effekt, hvis man laver et script, som opdaterer
databasen, og så requester det script manuelt én gang om måneden. Det
eneste, den service gør, er bare at lave den request, så du ikke selv
skal gøre det.

Du kan godt lave den opdatering i forbindelse med at brugeren tilgår
en bestemt side. Men så er du jo afhængig af, at der er en bruger, som
tilgår netop denne side hver måned på bestemt tidspunkt.

Du er vidst nødt til at uddybe, hvad du vil, ellers kan jeg ikke
rigtigt komme på anden måde at skrive det på... min opfattelse er, at
du vil have lavet noget udfra tidspunkt, og ikke nødvendigvis når der
er en reel bruger på siden. Det må du rette, hvis jeg tager fejl, og
at tiden ikke er afgørende.

MVH
Rune Jensen