Kan ikke gå på netværket automatisk
Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-10-10 14:35

Har en PC med et EDIMAX PCI Wireless netkort. (EW 7128g)
Problemet er at hver gang jeg starter computeren skal jeg
åbne EDIMAX kontrolpanel, pege på det trådløse NW jeg vil
connecte til, klikke på connect og efterfølgende indtaste
password til routeren.
Skal måske nævnes at det er kommet efter jeg er gået tilbage
til Win XP. Førhen da den bare startede med computeren og var
connected når jeg skulle på nettet, da kørte den Vista.

Fra : Ole C

Dato : 25-10-10 17:12

Andersen [3650] skrev blandt andet:

> [...]
> til Win XP. Førhen da den bare startede med computeren og var
> connected når jeg skulle på nettet, da kørte den Vista.

Kender ikke Edimax, men hvis man "nøjes" med XP's eget system (Zero
Configuration), kan det sættes til automatisk tilslutning.

--
vh
Ole C

Fra : Andersen [3650]

Dato : 25-10-10 22:52

Den 25-10-2010 18:12, Ole C skrev:
> Kender ikke Edimax, men hvis man "nøjes" med XP's eget system (Zero
> Configuration), kan det sættes til automatisk tilslutning.

Ville egentlig prøve dit råd, men da jeg efter først at have fjerne
Edimax softwaren, og genstartet hvade jeg problemer med at få Win til at
finde kortet, så derfor geninstallerede jeg softwaren.
Denne gang kom den så og spurgte til hvilket af de trådløse net den
kunne se, jeg ville tilsluttes og efterfølgende udbad sig nøglen til
dette. Dette bevirkede at jeg var fortrøstningsfuld og regnede med at nu
connectede den ved start. En genstart af Win bekræftede dette og nu skal
jeg ikke tænke på at connecte mere......... Rart.
Så nu kan jeg fortsætte med de næste finlurligheder jeg bydes, men det
er i andre NG's svarene skal findes

Fra : Ole C

Dato : 25-10-10 23:34

> [...]

> Edimax softwaren, og genstartet hvade jeg problemer med at få Win til
> at finde kortet, så derfor geninstallerede jeg softwaren.

Du har nok samtidig fået fjernet netkortets driver. Det er desværre ofte
sådan, at driver og konfigurations-software ikke kan installeres hver for
sig.
Til gengæld kan man nogle gange slå konfigurations-softwaren fra, så man kan
bruge Windows eget.

> [...]
> nu connectede den ved start. En genstart af Win bekræftede dette og
> nu skal jeg ikke tænke på at connecte mere......... Rart.

Og så har du jo opnået hvad du ville. Tillykke

--
vh
Ole C

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-10-10 00:14

Ole C <mail@olec.invalid> wrote:

> [...]
> sig.
> Til gengæld kan man nogle gange slå konfigurations-softwaren fra, så man kan

Det gør ved at vælge i WZC (XP), at Windows skal styre den trådløse
forbindelse. Så forhindre Windows konfigurations-softwaren (som regel en
Service) i at starte.

Man behøver således ikke at afinstallere konfigurations-softwaren. Den
kan være rar at have muligheden for at benytte. Når man så vil slå den
til igen, starter man konfigurations-softwaren og vælger der, at det
skalvære den der styrer den trådløse forbindelse.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Ole C

Dato : 26-10-10 08:36

Axel Hammerschmidt skrev blandt andet:

> Det gør ved at vælge i WZC (XP), at Windows skal styre den trådløse
> forbindelse. Så forhindre Windows konfigurations-softwaren (som regel
> en Service) i at starte.

Desværre ikke altid så nemt...

> Man behøver således ikke at afinstallere konfigurations-softwaren. Den
> kan være rar at have muligheden for at benytte.

I hvilke tilfælde?

--
vh
Ole C

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-10-10 18:49

Ole C <mail@olec.invalid> wrote:

> Desværre ikke altid så nemt...

Der er ellers min erfaring, se nedenfor.

> I hvilke tilfælde?

De har ofte flere funktioner. Jeg har et Zyxel AG-120 PC Card. Det
medfølgende software gør det muligt at sætte kortet i AP mode - med WPA
kryptering.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Ole C

Dato : 26-10-10 21:42

Axel Hammerschmidt skrev blandt andet:

> Der er ellers min erfaring, se nedenfor.

Jeg har oplevet obskure fabrikater, hvor det ikke lod sig gøre.

Ok.

--
vh
Ole C