Andagt: liv
Fra : Ole Madsen

Dato : 23-10-10 15:03

Brød i Ørkenen af Watchman Nee!

Oktober 24

"Og enhver, som lever og tror på mig, skal i al evighed ikke dø." Johannes
Evangeliet 11:26.

Jesus kom for at give mennesker liv. Læs Johannes-Evangeliet med dette i
tankerne.

Enhver, som tror, kan få evigt liv i Ham. Han er det livets vand og brød,
som kom for at give os liv "i overflod".

Og fordi Han først var villig til at dø, er Han også opstandelsen og livet
for os.

I en tid med kriser og vanskeligheder er det livet, du klynger dig til,
fordi det er livet,som betyder mere end noget andet.

Under de japanske bombeangreb på Nanking var døden og ødelæggelsen
forfærdende.

Hvor der før havde stået nydelige hjem, var der på et øjeblik kun en bunke
murbrokker.

"Er der nogen under dem?" var det spørgsmål, som var i alles tanker.

Pludselig begyndte bunken at bevæge sig. En bjælke blev skubbet tilside, og
en mand kravlede frem og rystede snavs og knuste tagsten af sig.

Han kunne gøre det, fordi han havde liv! Det er ved Jesu liv, vi lever; et
liv, som har bestået dødens prøve.

"Jeg er... den, som lever... og jeg har dødens og dødsrigets nøgler", siger
Han.

Det er tryggest at tro på en Gud, som opvækker døde.

Ole Madsen

O Madsen Media: Webdesign, Illustration
http://www.o-madsen.dk

Fra : tkruse

Dato : 01-11-10 19:41

On 23 Okt., 15:03, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> Br d i rkenen af Watchman Nee!
>
> Oktober 24
>
> "Og enhver, som lever og tror p mig, skal i al evighed ikke d ." Johannes
> Evangeliet 11:26.
>
> Jesus kom for at give mennesker liv. L s Johannes-Evangeliet med dette i
> tankerne.
>
> Enhver, som tror, kan f evigt liv i Ham. Han er det livets vand og br d,
> som kom for at give os liv "i overflod".
>
> Og fordi Han f rst var villig til at d , er Han ogs opstandelsen og livet
> for os.

> [...]

vi kender ikke andet end livet
døden kan vi ikke klynge os til
for den kender vi ikke
men kan vi klynge os til vores nattesøvn
og ikke til dagen i morgen
for dagen i morgen
er kedeligt arbejde
som ikke er til at holde ud
men vi er pisket til at leve
og vi er pisket til at dø
og når vi dør
så er vi måske den som disse ord rammer
vig bort fra mig i som øver uret
jeg kender jer ikke
også præsten kan smide dig ud af menigheden
fordi du siger et ord fra biblen
han ikke har læst
og ikke har forstået
og det ord er