Vandtortur!
Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-10-10 10:41

Jeg har et problem, som jeg ikke kan være alene om (eller rettere, det ved
jeg jeg ikke er, da jeg har talt med en repr. for Dethleffimportøren på en
messe):
Bagenden af min CV er en stor lodret flade, hvor der foroven er en skinne og
en baglygte. Og når det regner, drypper det fra både skinne og baglygten. Og
disse dråber rammer kofangeren, eller hvad man nu kalder denne på bagenden
af en CV, og giver et 'dunk' hver gang. Det er til at blive vanvittig af
(har lige været en tur i Berlin med relativ meget regnvejr) og løsningen var
at smide et par håndklæder ud over kofangeren, så dråberne ramte dem i
stedet for den hule glasfiberting. Men det går jo kun godt, når man ikke
befinder sig i blæsvejr og jeg synes heller ikke at løsningen er særlig
elegant. Har også prøvet at montere et stykke gammel markise i skinnen, men
tilsyneladende finder dråberne rundt om danne og drypper alligevel så
vandtorturen fortsætter. Er der nogen, der har en god ide?

vh
Jan

--
Billeder: http://album.boegh.net

Fra : stenbo

Dato : 24-10-10 11:08

On 24 Okt., 11:40, Jan Bøgh <nos...@nospam.net> wrote:
> [...]
> tilsyneladende finder dråberne rundt om danne og drypper alligevel så
> vandtorturen fortsætter. Er der nogen, der har en god ide?

Hej Jan

Det er et gammelt problem hvor løsningen så vidt jeg har forstået også
er kendt af Dethleff

og der er ligefrem lavet noget der leder dryppet væk fra vognen. Se
billedet på campingferie http://www.fotoagent.dk/single_picture/301/54/large/Regn-afl_b-Nassex.jpg

og her er et par indlæg fra
Dethleffs debatforum på campingferie og en af flere tråde om emnet
her;   Larm når det regner.

Er det fuldstændigt umuligt at hold..        Kjeld    25.10.2006 |     16:38

   Er det fuldstændigt umuligt at holde sig til det emne som Rene
spurgte om?
Problemet er, og vi har også en Dethleffs Camper, at nor det regner,
så drypper regnen kraftigt på den "bro" hvori baglygter er placeret.
Så det har intet som helst med at at det er hyggeligt med regn på
taget, eller sommerhus at gøre. Så lad os da "for helvede" give
hianden gode råd og ikke en helt totalt "åndsvage" indlæg om hvor
hyggeligt det er med regn.
mvh
Kjeld

Og    til sidst indlkægget her. Men bemærk datoen hvis du søger, jeg
kunne ikke umiddelbart finde dem på de link der sås i andre tråde.

Set hos "Movera" Keine lästigen sc..       Dan Frost    25.10.2006 |     17:23

   Set hos "Movera"

Keine lästigen schwarzen Streifen durch ablaufendes Schmutzwasser,
schützt Positionsleuchten und Rangier­griffe. Universelle Anbringung
für alle bekannten Markisenschienen. Pro Garnitur (4 Stück).
Art.-Nr. 19 890
EUR 31.50
Mvh Dan

Mvh Sten

Fra : stenbo

Dato : 24-10-10 11:18

On 24 Okt., 19:08, stenbo <g...@stofanet.dk> wrote:

> Hej Jan
>

> Og      til sidst indlægget her.   Men bemærk datoen hvis du søger,  jeg
> kunne ikke umiddelbart  finde dem på de link der sås i andre tråde.

Nå så alligevel ved at kikke på navnet i billedefilen hvor der stod
Nassex google er jo hurtig.

kik på siden her http://www.fritz-berger.de/campingartikel/nassex-regen-ablaufbleche.htm

Fra : Peter

Dato : 25-10-10 01:47

"Jan Bøgh" <nospam@nospam.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> drypper alligevel så vandtorturen fortsætter. Er der nogen, der har en god

Hæng en tynd kæde i tagrenden, så vandet løber ned af kæden i stedet for at
dryppe.

Peter

Fra : John Roger Johansen

Dato : 29-10-10 11:57

Jan Bøgh wrote:
> [...]
> montere et stykke gammel markise i skinnen, men tilsyneladende finder
> dråberne rundt om danne og drypper alligevel så vandtorturen fortsætter.

Har akkurat samme problemet med vår Dethleffs 510TK. Det eneste som
virker er å la vogna helle litt forover. Det er ikke mye helling som
skal til og det er såpass lite at det ikke merkes inne i vogna.

Vi fikk gratis en løsning med noen renner som skulle monteres bak av en
Dethleffs-forhandler, men de virket dårlig i tillegg til at de ikke
kunne være på under kjøring og måtte derfor monteres/demonteres hele tiden.

John Roger