PC til spil og Photoshop
Fra : Ukendt

Dato : 22-10-10 15:41

Gennem mit firma har jeg mulighed for at købe en pc gennem mit firma via
bruttølønsordning.

Jeg skal vælge mellem en bærbar - HP Envy 17"-1090
og en stationær - HP Pavilion Elite HPE-350sc

Jeg skal bruge legetøjet til almindelig multimedia, grafisk arbejde og spil
(Call of Duty, Starcraft II m.m) . Skulle valget falde på den bærbare, har
jeg i forvejen ekstra 24' skærm og software, så det er alene arbejdsevne,
der skal afgøre valget.

De to maskiner er så vidt jeg kan se stort set ens, men sjovt nok er den
bærbare bestykket med et nyere grafikkort (som så til gengæld ikke lige kan
skiftes ud til et nyere). Junior hælder til den bærbare, mens jeg
grundlæggende har mest tiltro til stationære - jeg tror, de yder bedre og
fordi jeg har mulighed for at ændre på komponenterne. Måske er jeg bare
gammel.

Nogen her, der kender de to nævnte datamater og som vil dele deres meninger
med mig?

Fra : Laziter

Dato : 23-10-10 13:33

"Vandtro 3140" <toatabsnabelagmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> gammel.
>
> Nogen her, der kender de to nævnte datamater og som vil dele deres

Den stationære giver dig langt mere frihed til opgraderinger som du selv er
inde på.
Desuden har den mere RAM (vigtigt når du arbejder med Photoshop), en
stærkere CPU og større harddisk.
Grafikkortet er ældre end det i den bærbare, men jeg næsten sikker på at det
er ligeså "stærkt" da bærbare grafikkort ikke er ligeså hurtige som deres
stationære dittoer.
Fordelen ved den bærbare, er at du kan tage den med dig hvis du vil. Det er
knapt så let med en stationær.
Du vil sagtens kunne spille de spil du nævner, samt bruge Photoshop på den
bærbare (jeg arbejder selv med Photoshop på en langt mindre kraftfuld bærbar
og det kører fint).
Så det endelige valg skal gøres op i hvor meget komfort du vil have.

Mvh
Benjamin

Fra : Peter

Dato : 23-10-10 21:39

> [...]
> gammel.
>
> Nogen her, der kender de to nævnte datamater og som vil dele deres

Du skal også chekke strømforsyningen om den kan klare kraftigere grafikkort
på den stationære, om der er de rigtige stik til grafikkortet. Men det kan
du jo nok først gøre når du har bestemt dig.

Mange gange bliver de leveret med strømforsyning på 350w og det rækker ikke
langt.
Det er simpelt og ikke overvældende dyrt at sætte en ny i.

Vh. Peter.