Natmad
Fra : Aksel

Dato : 22-10-10 11:26

Vores yndlingsnatmad er: "Dyrlægens Natmad" med hjemmebagt leverposteg -
helst med andefedt - og hemmekogt lårtunge - dog med købt sky. En herlig,
smagfuld, velafballanceret mundfuld inden sengetid.
Er der noget bedre?
Mvh
Aksel

Fra : smiley

Dato : 22-10-10 13:03

On 22-10-2010 12:25, Aksel wrote:
> [...]
> helst med andefedt - og hemmekogt lårtunge - dog med købt sky. En herlig,
> smagfuld, velafballanceret mundfuld inden sengetid.

Hvilken sky bruger du.. De fleste smager
af suppe terning.

En anden traditionel natmad er løgsuppe
med gratineret brød/ost på toppen.
-max-

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-10-10 14:18

On Fri, 22 Oct 2010 12:25:59 +0200, "Aksel" <Aksel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>helst med andefedt - og hemmekogt lårtunge - dog med købt sky. En herlig,
>smagfuld, velafballanceret mundfuld inden sengetid.

En stor portion blodpølse med sirup og en varm kakaomælk?

Fra : smiley

Dato : 22-10-10 15:34

On 22-10-2010 15:18, Kurt Hansen wrote:

> En stor portion blodpølse med sirup og en varm kakaomælk?

Det lyder så hyggeligt, kan jeg blive adopteret af jer
-max-

Fra : Aksel

Dato : 22-10-10 15:58

"smiley" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder så hyggeligt, kan jeg blive adopteret af jer
> -max-

Nej, for søren, man har da ikke behov for en stor ret blodpølse, lige inden
man skal i seng.
Et enkelt stykke Dyrlægens Natmad er mere passende, og ingredienserne har
man som regel lige ved hånden - uden kogning og den slags.
Vores sky er fra Brugsens slagter og er såmænd antagelig.
Mvh
Aksel

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-10-10 16:30

On Fri, 22 Oct 2010 16:33:50 +0200, smiley <smileymaxphoto@gmail.com>
wrote:

>Det lyder så hyggeligt, kan jeg blive adopteret af jer

Gerne, men du må affinde dig med Brahms violinkoncert på fulde drøn
som akkompagnement. Senere, hvis blodpølsen ikke har sendt os til
tælling og vi går over til det mere intime (i takt til "Texas' gule
rose"), må du vende ryggen til

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-10-10 16:31

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-10-10 19:36

Fra : Aksel

Dato : 22-10-10 22:11

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som akkompagnement. Senere, hvis blodpølsen ikke har sendt os til
> tælling og vi går over til det mere intime (i takt til "Texas' gule

Brahms violinkoncert kunne jeg sagtens gå med til, men en stor portion
blodpølse m. sirup og allerværst: Varm kakaomælk (!!!) - det er li´godt for
meget. Velbekomme!
Mvh
Aksel

Fra : Ralph

Dato : 22-10-10 17:12

"Aksel" <Aksel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vores yndlingsnatmad er: "Dyrlægens Natmad" med hjemmebagt leverposteg >
> Er der noget bedre?

Vores natmad er blevet barberet en del ned, den startede med et par skiver
toastbrød, ristet, serveret med 4-5 oliven, et par terninger feta, lidt
chorizopølse, et par stænger god ost, lidt hvidløgsost, evt. en skive
blåskimmelost, lidt chilipasta, gerne guacemole, og selvf. et glas rødvin.

Nu får vi: Vinen bibeholdt og så een (arh. måske to) kiks (grove
naturligvis) med en skive af ostehandlerens stærkeste MAGRE ost.
Alternativt deler vi (konen og jeg) en toast(grov naturligvis) med f.eks.
spegepølse, oliventapenade og blåskimmelost.

Jeg synes ikke vi er gået ned i livskvalitet, den gode samvittighed gør
meget.

Når det så er sagt så får vi også dyrlægens natmad med både øl og snaps, dog
til frokost og ikke så tit.

--
Ralph

Fra : Max