Boller i Karry
Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 20-10-10 21:27

Hejsa

Er der nogen af jer der har en 'sund' opskrift på boller i karry?

Med sund mener jeg en uden alt for mange kalorier og fedt i.

På forhånd tak

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimix

Fra : Max

Dato : 20-10-10 22:19

Hej Soren

> Med sund mener jeg en uden alt for mange kalorier og fedt i.

Lav dem som de skal, spis så kun det halve, at gøre andet er
da at narre sig selv.

Max

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 21-10-10 00:07

On 20 Okt., 22:27, Soren 'theDiver' Reinke <so...@REMOVEreinke.dk>
wrote:

> Med sund mener jeg en uden alt for mange kalorier og fedt i.

Jeg synes faktisk ikke, det er den fedeste ret i verden, medmindre man
hælder fløde i. Sovsens grundbestanddel kan enten være vandet fra
bollerne (som jo kan laves af magert kød), hvis de vel at mærke er
kogt med løg, gulerødder, lidt selleri, laurbærblade og peberkorn (så
du faktisk står tilbage med en lille suppe, som kan koges lidt ind for
mere smag, eller du kan koge en suppe på en rigtig suppehøne og godt
med urter, koge (noget af) den ind og lave sovs på det. Jeg synes,
retten kalder på opbagt sovs, men den *kan* vel også laves med
Maizena, hvis man synes, at 4-6 mennesker ikke kan tåle at deles om en
spsk smør.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : smiley

Dato : 21-10-10 07:35

On 20-10-2010 22:27, Soren 'theDiver' Reinke wrote:
> Hejsa
>
> Er der nogen af jer der har en 'sund' opskrift på boller i karry?
>
> Med sund mener jeg en uden alt for mange kalorier og fedt i.
>
> På forhånd tak

Du dropper vel bare opbagningen og jævner med maizena
i stedet eller udkogte bønner, du kan blande grøntsager
i farsen og nødder og evt. helt udelade fars og bruge paneer
(fast ost) i stedet, en dejlig indisk ret. Kalorierne vil jeg
tro kommer overvejende fra risene, så dem bør du helt undgå
eller i det mindste bruge brune ris. I stedet for kødboller
prøv at søg på veg kofta. Men så nærmer vi os måske noget
70'er kollektiv agtigt noget. -max-

Fra : søren brix

Dato : 21-10-10 15:21

"smiley" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> eller i det mindste bruge brune ris. I stedet for kødboller
> prøv at søg på veg kofta. Men så nærmer vi os måske noget

jeg er enig med Max og Kevin spis lidt mindre og brug nogle gode råvarer til
den.

gad vide om hvis man dropper opbagningen og istedet bruger maizenna, og ikke
kroppen bruger lige så meget energi på at nedbryde majsen fremfor lidt smør
og mel ??

mvh

Søren

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 21-10-10 18:47

> [...]
>
> Er der nogen af jer der har en 'sund' opskrift på boller i karry?
>
> Med sund mener jeg en uden alt for mange kalorier og fedt i.

Hej alle sammen

Jeg takker for jeres input :)

Jeg må i gang med at kokkerere.