Hvad er dette?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-10-10 14:26

Fik den her e-mail, som jeg ikke ved hvad er. Jeg har intet bestilt.

Der står tele.dk. Det aner jeg ikke hvad er og jeg har ikke lyst til at åbne
linket. Emaiel er jo skrevet på hjælpeløst og gebrokkent dansk
og det harmonerer jo ikke med at det skulle være fra et dansk firma. Ved i
hvad det er for noget?

CITAT START

Kjcre Kunde,
Vi beklager l meddele at vi ikke kan bekrefte kontoen identitet.
For l beskytte sikkerheten til kontoen din.
Vi har avsluttet din WEB MAIL kontoen rkt.
For l lrse denne situasjonen.
Vi brnnfaller deg til l klikke pl den sikre koblingen nedenfor for l
bekrefte eventuelle funn.
http://www.tele.dk
Takk for at du valgte Tele Webmail.
Tele e-posttjeneste.

CITAT SLUT

Hilsen Åge

Fra : Henning

Dato : 21-10-10 14:41

On 2010-10-21 15:25, Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> åbne linket. Emaiel er jo skrevet på hjælpeløst og gebrokkent dansk
> og det harmonerer jo ikke med at det skulle være fra et dansk firma. Ved

Ganske regulært phising-forsøg, så hold du fingrene langt væk fra den mail.

- og du er vist heldig hvis det er første gang du ser sådan en mail

/Henning

Fra : Peter Olsen

Dato : 22-10-10 02:14

Henning <none@nowhere.invalid> wrote in

> Ganske regulært phising-forsøg, så hold du fingrene langt væk fra den
> mail.
>
> - og du er vist heldig hvis det er første gang du ser sådan en mail
>

> /Henning

Det er lige så gebrokent som den faktisk ret morsomme en jeg engang fik
fra noget kaldet "Danmark Påstå Bank"

--
Peter Olsen

Fra : Kent Friis

Dato : 22-10-10 15:38

Den 22 Oct 2010 01:13:45 GMT skrev Peter Olsen:
> Henning <none@nowhere.invalid> wrote in

> Det er lige så gebrokent som den faktisk ret morsomme en jeg engang fik
> fra noget kaldet "Danmark Påstå Bank"

Det var da meget beskrivende.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-10-10 19:17

"Peter Olsen" <f@lask.com> skrev i meddelelsen

> Det er lige så gebrokent som den faktisk ret morsomme en jeg engang fik
> fra noget kaldet "Danmark Påstå Bank"

Haha. Prøv lige at se hvad der dumpede ind idag

CITAT START
[Norton AntiSpam]Webmaster/Adminservice

Your webmail quota has exceeded the set quota which is 3 GB. you are
currently running on 3.2GB.
To re-activate and increase your webmail quota please click the link below.

Clicca qui
http://joycehikuku.moerstaal.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=293447

Failure to do so may result in the cancellation of your webmail account.
Thanks, and sorry for the inconvenience
Localhost

CITAT SLUT

Det kommer fra "Norton". Hahahaaha. Jaja jaja. Jeg har overskredet min
webmail-kvote, men jeg skal bare lige klikke her. KORS!.
Er der virkelig nogen der hopper på sådan noget?
Jeg tror vist jeg lige skal tjekke om jeg er kommet til at slå TDCs
spamfilter fra. Jeg plejer ikke at få sådan nogle mail, eller også er de
blevet
mere aggressive på det sidste, så der slipper mere igennem.

Hilsen Åge

Hilsen Åge

Fra : Kent Friis

Dato : 21-10-10 16:42

Den Thu, 21 Oct 2010 15:25:33 +0200 skrev Åge Halldorsson:
> [...]
> linket. Emaiel er jo skrevet på hjælpeløst og gebrokkent dansk
> og det harmonerer jo ikke med at det skulle være fra et dansk firma. Ved i

Det er en phishing-mail, og det har mig bekendt været omtalt både
på nettet og i TV.

Hvis du clicker på linket vil du sandsynligvis få en side hvor du
skal indtaste kreditkortnummer, netbank-login eller lignende, og når
du så har gjort det, tømmer afsenderen din konto.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-10-10 19:13

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er en phishing-mail, og det har mig bekendt været omtalt både
> på nettet og i TV.

Det har jeg eller ledt efter. Jeg kan intet finde om det. Har du et link?

Hilsen Åge

Fra : Kent Friis

Dato : 22-10-10 19:17

Den Fri, 22 Oct 2010 20:12:39 +0200 skrev Åge Halldorsson:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Det har jeg eller ledt efter. Jeg kan intet finde om det. Har du et link?

Bare for en enkelt net-avis:

http://www.jv.dk/search.php?keywords=phishing

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-10-10 19:28

Ã…ge Halldorsson wrote:

> Er der virkelig nogen der hopper på sådan noget?

Ja. Og takket været sociale netværk ala Facebook (som "bare" lige vil
checke om dine venner også er der) er der mange som villigt oplyser
password til deres webmail til alle mulige spammere og phising sites.

--
Jesper Lund

Fra : John

Dato : 21-11-10 23:23

meddelelse news:4cc03f4c$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> For l lrse denne situasjonen.
> Vi brnnfaller deg til l klikke pl den sikre koblingen nedenfor for l

Enhver der har en Pc, må da med det samme sige at der er noget galt !
I Outlook Ekspres kan du slette mailen UDEN at åbne den
på følgende måde:
Højreklik på værktøjslinien, vælg: Tilpas.
tilføj så den der hedder: Eksempel.
Nu er "Eksempel" oppe i værktøjslinien, prøv at klikke på den,
........nu har du kun én rude og nu kan du trykke på afsender
og slette filen UDEN at den bliver åbnet.......Smart-ik ?
Hilsen John

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 22-11-10 07:42

"John" <no-name@mail.dk> writes:

>I Outlook Ekspres

Det ville måske være anbefalelsesværdigt at bruge et supported
e-mail program også.

Support for Outlook Express stoppede to år efter seneste service
pack til XP, hvilket var i april 2010. Det er en del længere tid
siden, at Microsoft droppede at lave andet end sikkerheds-patches
til programmet.

Afløseren, Windows Live Mail, kan hentes på http://get.live.com/

Mvh.
   Klaus.

Fra : John

Dato : 01-12-10 17:02

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> pack til XP, hvilket var i april 2010. Det er en del længere tid
> siden, at Microsoft droppede at lave andet end sikkerheds-patches

Hvorfor det ? Tidligere beskrevet metode virker perfekt !
John

Fra : Kent Friis

Dato : 01-12-10 17:05

Den Wed, 1 Dec 2010 17:01:52 +0100 skrev John:

> "Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor det ? Tidligere beskrevet metode virker perfekt !
> John

Du skriver i sikkerhedsgruppen, og så er du i tvivl om hvorfor man
skal lade være med at bruge et program der ikke længere kommer
sikkerhedsopdateringer til?

Mvh
Kent
--