sikker browsing - hvad er sikrest ?
Fra : Per

Dato : 20-10-10 21:01

Hej NG !

Hvad er "mest sikkert" - altså sværest at gendanne filer og cookies.

1: at bruge funktionen sikker browsing således at der ikke gemmes cookies og
midlertidige filer

eller

2: at browse almindeligt og så efterfølgende overskrive (erase) cookies og
midlertidige filer med fx. Ccleaner, altså overskrive gentagne gange.

Vi havde diskusionen på arbejdet og var langt fra enige.

Håber I forstår hvad jeg mener.

Mvh. Per

Fra : Leif Neland

Dato : 20-10-10 22:48

Den 20-10-2010 22:01, Per skrev:
> [...]
>
> 2: at browse almindeligt og så efterfølgende overskrive (erase) cookies
> og midlertidige filer med fx. Ccleaner, altså overskrive gentagne gange.

Alt andet lige må det være sværere at gendanne noget, der aldrig er
lavet, så den første mulighed må være den sikreste.

Men det er jo lettere bare at sniffe på linien, eller installere en
keylogger eller trojaner, end at prøve at gendanne browserhistorikken.

Leif

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-10-10 01:53

Per skrev::

> Hvad er "mest sikkert" - altså sværest at gendanne filer og
> cookies.

Hvis du fjerner "cookies" fra dit spørgsmål, giver det mere
mening, tjek evt.: http://pc-sikkerhed.dk/cookies.php

De midlertidige filer burde normalt heller ikke udgøre
problemer.

> 1: at bruge funktionen sikker browsing således at der ikke
> gemmes cookies og midlertidige filer

Den funktion er mere rettet mod nysgerrige øjne end mod
sikkerhed.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Verdens mest præcise og detaljerede horoskoper:

Fra : Leif Neland

Dato : 21-10-10 06:04

Den 21-10-2010 02:52, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> De midlertidige filer burde normalt heller ikke udgøre problemer.

> Den funktion er mere rettet mod nysgerrige øjne end mod sikkerhed.

Jeg tror der mere OP tænker på brugerens "sikkerhed" mod at få afsløret
hvilke fyfy-sider, der tilgås, end sikkerhed for angreb af
virus/spyware/trojanere.

Leif

Fra : Per

Dato : 21-10-10 14:26

Leif Neland wrote:

> Jeg tror der mere OP tænker på brugerens "sikkerhed" mod at få
> afsløret hvilke fyfy-sider, der tilgås, end sikkerhed for angreb af
> virus/spyware/trojanere.

Ja det er korrekt Leif

Jeg tænker på, om der er en form for automatisk erasing af temp. filer og
cookies ifm indbygget i "sikker browsing"

mvh. Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-10-10 20:48

Per skrev::

> Ja det er korrekt Leif

Åh, slige tanker har jeg ikke om mine medmennesker.

> Jeg tænker på, om der er en form for automatisk erasing af
> temp. filer og cookies ifm indbygget i "sikker browsing"

"Sikker browsing" er også kendt som "porno mode" og ikke
uden grund. Alt fra sessionen slettes. Dog ikke med
overskrivning af data, så reelt kan man sikkert genskabe
data eller nogle af dem med et redningsprogram. Det burde
dog ikke være et problem for ret mange.