SimpleViewer dækker dropmenu
Fra : Elisabet Petersen

Dato : 21-10-10 11:51

Hej!
Jeg har et problem, som jeg ikke lige kan finde ud af, hvordan
jeg skal løse.
http://www.vibefauerholdt.dk/galleri1/album/galleri1.php
har jeg en dropmenu ved "Mine malerier". Der skulle stå "Galleri
1", "Galleri 2" og "Galleri 3". Men menuen bliver dækket af
SimpleViewer.

Jeg kan godt flytte SimpleViewer længere ned på siden ved at lave
højden om fra de 55% den står på nu til eksempelvis 70%. Men så
kommer billederne så langt ned på siden, at titlerne under
billederne ikke kan læses på en 15" skærm.

Findes der en måde, hvorpå jeg kan få SimpleViewer til at lægge
sig BAGVED dropmenuen???

På forhånd tak for svaret.

Med venlig hilsen,
Elisabet Ø. Petersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : From Sydsjælland

Dato : 21-10-10 17:14

Hej Elisabet.
"Elisabet Petersen" <eopetersen1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> billederne ikke kan læses på en 15" skærm.
>
> Findes der en måde, hvorpå jeg kan få SimpleViewer til at lægge

Det er godt nok noget ikke smart, uha da da!!!
Kunne du ikke starte med at spørge folk på HTML.DK?
De plejer at være fandens kloge.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 21-10-10 19:01

Efter mange tanker skrev From Sydsjælland:
> Kunne du ikke starte med at spørge folk på HTML.DK?

Der er vist ingen på html.dk, der interesserer sig for html.dk,
undtagen for at skovle penge ind.
De nasser på nyhedsgrupperne (usenet.dk), som kan læses i dit email
program eller i en newsreader - og vist også på google.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : From Sydsjælland

Dato : 21-10-10 19:51

Den kære Birger skrev!
"Birger Sørensen" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> De nasser på nyhedsgrupperne (usenet.dk), som kan læses i dit email
> program eller i en newsreader - og vist også på google.

Birger, det undrer mig at folk stadig tror at dette forum er HTML,
derfor mit spørgsmål.
Jeg er helt med på at "html-folkene" kun tænker i penge.

Men kunne man ikke en gang for alle bede folk om at bruge en
nyhedslæser, hvis de ville have svar? Og ikke svare dem, hvis de brugte
en HTML-signatur?

Så ville man kunne stoppe denne baggårdsforretning for at tjene penge.

Bare mit foreslag.
Mvh Knud

Fra : Birger Sørensen

Dato : 21-10-10 19:58

> [...]
>
> Så ville man kunne stoppe denne baggårdsforretning for at tjene penge.

Det ville være at ramme de forkerte mennesker.
html.dk har sikkert engang haft de bedste intentioner. De burde lade
seriøse mennesker overtage.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 21-10-10 18:57

Elisabet Petersen forklarede:
> [...]
> billederne ikke kan læses på en 15" skærm.
>
> Findes der en måde, hvorpå jeg kan få SimpleViewer til at lægge

Det kan gøres ved at tilføje
z-index:10;
til
#navigation-1 li ul.navigation-2
i din css
Der er en forklaring - at dømme efter kildekoden, er du ikke
interesseret.
^^ Undskyld. Hvis du er, så spørg igen.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-10-10 19:13

Birger Sørensen <sdc@bbsorensen.com> skrev :

> [...]

Virker da ikke, når det er enflashfil, der dækker for menuen.

Det ønskede er vidst ikke muligt.
--
Kerim

Fra : Birger Sørensen

Dato : 21-10-10 19:22

Efter mange tanker skrev Kerim Ellentoft:

> Virker da ikke, når det er enflashfil, der dækker for menuen.
>
> Det ønskede er vidst ikke muligt.

Øhm - nå.
Jeg satte det på i Firebug i FF, hvorefter FF viser det som forventet -
menuen foran billederne.
Det er muligt andre browsere opfører sig anderledes.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-10-10 21:27

Den 21-10-2010 20:12, Kerim Ellentoft skrev:

> Virker da ikke, når det er enflashfil, der dækker for menuen.
>
> Det ønskede er vidst ikke muligt.

Jeg skal ikke gøre mig klog på det,men
er en flash movie ikke indeholdt i et
HTML-element?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-10-10 21:38

Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk> skrev :

>Jeg skal ikke gøre mig klog på det,men
>er en flash movie ikke indeholdt i et
>HTML-element?

Problemet har været fremme før, kan ikke mindes jeg nogensinde
har set en løsning på det.

Et flashelement ligger altid øverst.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-10-10 21:41

Elisabet Petersen skrev:

> har jeg en dropmenu ved "Mine malerier". Der
> skulle stå "Galleri 1", "Galleri 2" og "Galleri 3".
> Men menuen bliver dækket af SimpleViewer.

Den er måske lige simpel nok, den viewer

> Findes der en måde, hvorpå jeg kan få
> SimpleViewer til at lægge sig BAGVED
> dropmenuen?

Det tror jeg ikke på - den slags har altid skabt
problemer når det ligger i lag.

Har du overvejet at lave noget tilsvarende med
html og css?

Jeg bruger aldrig færdige flash-ting - det skaber
flere problemer end det løser.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Elisabet Petersen

Dato : 22-10-10 08:50

Hej allesammen,

Tak for jeres råd og kommentarer.
Jeg kan rigtig godt lide SimpleViewer, så den får nok lov til at
blive, selvom den unægtelig sætter nogle begrænsninger for resten
af sitet.
Nu prøver jeg i første omgang at tilføje den linje i css'en, som
blev foreslået.

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-10-10 00:01

Elisabet Petersen skrev:

> Jeg kan rigtig godt lide SimpleViewer

Det kan jeg til gengæld ikke. Som nævnt, laver
den flere problemer end løsninger.

Problemet er at den lægger sig som en
bastant enhed, som man ikke kan styre med
html eller andre sprog.

Derfor undgår jeg den slags, og laver i stedet
løsninger i html og css.