Yousee HD boks kan ikke logge trådløst på ~
Fra : Thomas Petersen

Dato : 19-10-10 19:16

Jeg har lejet en Yousee HD boks og forsøger at koble den på mit trådløse
netværk
via en USB-dongle, som Yousee også har leveret.

Når jeg har netværkskrypteringen slået til, kan boksen ikke logge på
netværket.
Nå jeg har slået netværkskrypteringen slået fra, logger boksen fint på.

Jeg sørger naturligvis for at taste den korrekte adgangskode, så fejlen
ligger ikke der.

Min router er en Dlink DIR-615 med firmware 4.11.
Min USB-dongle er en Edimax 7711 UMn

Alt er snart afprøvet og Yousee kan ikke hjælpe mig.

Er der mon nogen herinde, som kender til samme problem og meget gerne en
løsning.

/Thomas

Fra : Brian Kals

Dato : 19-10-10 19:36

Den 19-10-2010 20:15, Thomas Petersen skrev:

> Er der mon nogen herinde, som kender til samme problem og meget gerne en
> løsning.

Hvilken kryptering bruger du?
Jeg mener ikke WEP dur med yousee boksen

Mvh
Brian

Fra : Thomas Petersen

Dato : 19-10-10 19:59

"Brian Kals" <esa1@houge.spamfree.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg mener ikke WEP dur med yousee boksen
>
> Mvh
> Brian

Jeg kører WEP..........

Vil prøve at benytte en anden kryptering.........

/Thomas

Fra : Brian Kals

Dato : 19-10-10 20:05

Den 19-10-2010 20:59, Thomas Petersen skrev:

> Jeg kører WEP..........
>
> Vil prøve at benytte en anden kryptering.........
>
> /Thomas

Hej Thomas.

Og husk at WPA key min. skal være 8 tegn.
Så tror jeg du får det til at virke, det gør det her.

Mvh
Brian

Fra : Thomas Petersen

Dato : 19-10-10 20:22

> Hej Thomas.
>
> Og husk at WPA key min. skal være 8 tegn.
> Så tror jeg du får det til at virke, det gør det her.
>
> Mvh
> Brian

Krypteringen er ændret til WPA og nu kører det uden problemer.

Tusind tak for hjælpen - har kæmpet med YouSee i 3 uger....... de kunne ikke
hjælpe....

/Thomas

Fra : Brian Kals

Dato : 19-10-10 20:28

Den 19-10-2010 21:22, Thomas Petersen skrev:

> Krypteringen er ændret til WPA og nu kører det uden problemer.
>
> Tusind tak for hjælpen - har kæmpet med YouSee i 3 uger....... de kunne
> ikke hjælpe....
>
> /Thomas

Det var så lidt.

Mvh
Brian.

Fra : Chano Andersen

Dato : 21-10-10 18:52

Den 19-10-2010 21:22, Thomas Petersen skrev:
> Krypteringen er ændret til WPA og nu kører det uden problemer.
>
> Tusind tak for hjælpen - har kæmpet med YouSee i 3 uger....... de kunne
> ikke hjælpe....

WPA er efterhånden standarden, hvorfor jeg går ud fra, at de har antaget
du har kørt med WPA, og ikke den forældede og usikre WEP.

- Chano Andersen

Fra : Brian Kals

Dato : 22-10-10 15:47

Den 21-10-2010 19:52, Chano Andersen skrev:

> WPA er efterhånden standarden, hvorfor jeg går ud fra, at de har antaget
> du har kørt med WPA, og ikke den forældede og usikre WEP.
>
> - Chano Andersen

Det tror jeg også du har ret i.
WAP er meget usikkert, så det burde efterhånden være fortid.
Jeg prøvede selv at hacke mit WAP netværk dengang der kom tools til det
og det tog ca 15-20min, så havde det tool fundet min kode og så blev der
skiftet kryptering.

Mvh
Brian

Fra : Ole C

Dato : 22-10-10 17:27

Brian Kals skrev blandt andet:

> WAP er meget usikkert, så det burde efterhånden være fortid.

WAP er absolut fortid

--
vh
Ole C