Toilet løber
Fra : Morten P

Dato : 18-10-10 06:18

Jeg har et væghængt toilet med cisterne fra Geberit.

I den er der sådan en dims der bliver hevet op af knapperne og som så helst
skal falde ned igen af sig selv.

Det gør den så ikke, så både lille og stort skyl tømmer kummen og står og
løber uendeligt bagefter.

Er der et eller andet kendt problem med den slags toiletter jeg skal være
opmærksom på?

Fra : cykelsmeden

Dato : 18-10-10 08:19

Den 18-10-2010 07:17, Morten P skrev:
> [...]
> løber uendeligt bagefter.
>
> Er der et eller andet kendt problem med den slags toiletter jeg skal være
Stangen skal løbe let (falde let tilbage på plads) - den kan være belagt
med kalk, i "lejerne" (små rørstykker.
Desuden skal den nederste gummiring, som sidder på stangens
luftbeholder, være tæt samt blød og smidig. - sæt en ny på!
endvidere skal hanen som påvirkes af den luftbeholder på vægtstangen,
lukke helt tæt ved fyldt vandstand. Hvis dennes pakning ikke er helt
slidt, kan den måske justeres til at lukke lidt tidligere(= lidt hårdere
tryk)

//finn

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-10-10 10:46

"Morten P" <spam@spam.spam> crashed Echelon writing

> Er der et eller andet kendt problem med den slags toiletter jeg skal
> være opmærksom på?

Som cykelsmeden allerede er inde på, så er kalk i cisternen oftest
problemet med toiletter der løber, da flyderen (alt efter teknik) ikke
flyder nemt op igen.

Derfor, husk at afkalke cisternen med mellemrum. Og til dem med keramisk
cisterne bør overveje at tage flyderen og de enkelte dele ud istedet og
afkalke disse seperat.

--
Bjarke Andersen