Skærme
Fijala 3554
HDMI til plasma-tv?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-10-10 12:51

Jeg har tilsluttet en pc til mit plasma-tv via en konventionel ledning
(dén type man har brugt de sidste 10+ år).

Fjernsynet har osse en HDMI-indgang, men computeren har ingen
HDMI-udgang.

Vil jeg kunne opnå nogen større fordele med en pc med HDMI-udgang?
(billedet er ikke helt fantastisk skarpt nu, er osse lidt langstrakt og
hvad har vi alt)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 23-10-10 19:15

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> Jeg har tilsluttet en pc til mit plasma-tv via en konventionel ledning
> (dén type man har brugt de sidste 10+ år).

Det kan jo næsten være hvad som helst.

> Fjernsynet har osse en HDMI-indgang, men computeren har ingen
> HDMI-udgang.
>
> Vil jeg kunne opnå nogen større fordele med en pc med HDMI-udgang?
> (billedet er ikke helt fantastisk skarpt nu,

Ja HDMI er digitalt hele vejen, så farver og skarphed er i en helt anden
klasse end CVBS eller SVideo.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-10-10 11:35

On Oct 23, 8:14 pm, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:

> Ja HDMI er digitalt hele vejen, så farver og skarphed er i en helt anden
> klasse end CVBS eller SVideo.

Ok tak :)

Fra : GegGo

Dato : 23-10-10 23:00

"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen

[...]

Hvis du har DVI på dit skærmkort kan du med en konverter DVI2HDMI få
signalet op på din skærm
fra din pc.
Foreskellen mellem DVI og HDMI er at der er lyd med i HDMI og kun billed
overførelse i DVI....

Hvilket skærmkort har du i din pc ??

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 23-10-10 23:48

GegGo har bragt dette til os:
> [...]
> op på din skærm
> fra din pc.
> Foreskellen mellem DVI og HDMI er at der er lyd med i HDMI og kun billed

Den nuværende er noget 4-5 år gammelt bambus.

Min kommende ville blive en Dell D620; ved ikke hvad skærmkort der vil
sidde i den.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 26-10-10 20:59

On 24/10/10 0.48, Hans Paulin (6310) wrote:

> Min kommende ville blive en Dell D620; ved ikke hvad skærmkort der vil
> sidde i den.

Hvis ikke den nye PC har en HDMI udgang har den sikkert en DVI udgang
og, lidt forenklet, er HDMI blot DVI med lyd. Det er så blot et
spørgsmål om det rigtige kabel.

Mvh
Bruno

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 26-10-10 22:21

Bruno, Copenhagen - Denmark udtrykte præcist:

> Hvis ikke den nye PC har en HDMI udgang har den sikkert en DVI udgang og,
> lidt forenklet, er HDMI blot DVI med lyd. Det er så blot et spørgsmål om det
> rigtige kabel.

Ok, tak; så lærte jeg osse noget i dag :)

Hans
www.zofiaoghans.dk