Mangler baggrundsbillede
Fra : Tommy Hansen

Dato : 16-10-10 00:56

Hej
Her http://www.test.tommyhh.dk/pins.shtm/ vises mit baggrundsbillede ikke.
Hvordan kan det være ? Jeg sat billedet ind via "egenskaber for side" i
Shareponit Designer 2007 og det har før virket fint

Vh
Tommy

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-10-10 19:19

On 16 Okt., 01:56, "Tommy Hansen" <tommyhhFJ...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> Hvordan kan det være ? Jeg sat billedet ind via "egenskaber for side" i
> Shareponit Designer 2007 og det har før virket fint

1)
Du har mere end én afslutning af html-tagget_

Det nederste skal blive, alle andre sletter du.

2)
Strukturen skal være
<head>
..... ting i hovedet
</head>
...ting i body

Du har noget, som falder uden for, sikkert fordi du har klippe-
klistrtet forkert. Men det skal du have ordnet. Så dette:

..style1 {
            color: #FFFFFF;
}
</head>

left: auto; margin-top: 0px; background-color: #000000"
class="style1">

Pins</p>

skal du have klippet og pastet ind _nedenunder_ den øverste </style>

Du får så to sæt <style> og </style> i din HTML header. Tjek så, om
din struktur passer også. Og så burde det virke.

MVH
Rune Jensen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 17-10-10 01:26

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Du får så to sæt <style> og </style> i din HTML header. Tjek så, om
>din struktur passer også. Og så burde det virke.

Det kan jeg simpelhen ikke få til at virke. Men jeg tænkte, baggrundbilledet
skal gå igen på alle sider, så det er vel helt forkert jeg griber det an ?

Vh
Tommy

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-10-10 03:09

Tommy Hansen skrev::

> Det kan jeg simpelhen ikke få til at virke.

Du har ikke fået tilrettet koden korrekt. Find denne kode:

</head>

og klip/klistre den ind lige efter koden </style>

> Men jeg tænkte, baggrundbilledet skal gå igen på alle sider,
> så det er vel helt forkert jeg griber det an ?

Ja, du bør placere stilene i en ekstern css-fil i stedet for
at have dem liggende inde på de enkelte sider siden. Så skal
du også kun rette ét sted, hvis du fx en dag vil udskifte
billedet på samtlige sider.

Dit program burde kunne lave en ekstern css-fil helt
automatisk, ellers vend tilbage for at få en anvisning på,
hvordan du gør det manuelt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Standardoverholdende multimedia på hjemmesiden:

Fra : Tommy Hansen

Dato : 18-10-10 00:37

> Dit program burde kunne lave en ekstern css-fil helt automatisk, ellers
> vend tilbage for at få en anvisning på, hvordan du gør det manuelt.

Ser det rigtigt ud i koden nu ? Jeg er lidt i tvivl om jeg får lavet min css
fil
rigtig.

Vh
Tommy

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-10-10 17:09

Tommy Hansen skrev:
> [...]
> Hvordan kan det være ? Jeg sat billedet ind via "egenskaber for side" i
> Shareponit Designer 2007 og det har før virket fint

Bortset fra det Rune skriver er det altså
vældig svært at se et sort billede på en
sort baggrund.

Dit baggrundsbillede vises. Det du se ved
at højreklikke på sidens baggrund og vælge
Vis baggrundsbillede.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-10-10 18:58

On 18 Okt., 01:37, "Tommy Hansen" <tommyhhFJ...@webspeed.dk> wrote:

> Ser det rigtigt ud i koden nu ? Jeg er lidt i tvivl om jeg får lavet min css
> fil
> rigtig.

1) Først, så skal du have din dokumentstruktur rigtig. Flyt dette,
indhegnet her i top og bund af en masse -'er, op lige nedenunder din </
style>

@import url('menu/baggrund.css');
</head>

auto; margin-left: auto; width: 800px; height: 500px">

2) Du kan godt bruge import, men så vidt jeg huske, giver det nogle
problemer for Internet Explorer, og hastighedsmæssigt er det vidst
også langsomt. Den foretrukne metode er derfor:

<link href="menu/baggrund.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

Håber det hjalp ;)

....der er måske også lige lidt oprydning, når du har lavet
ovenstående. Men du kan jo vende tilbage, hvis det er.

MVH
Rune Jensen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 18-10-10 23:53

> [...]
>1) Først, så skal du have din dokumentstruktur rigtig. Flyt dette,
>indhegnet her i top og bund af en masse -'er, op lige nedenunder din </

For at kunne gøre det har jeg måtte dele min include fil i 2 ved ikke om
det er rigtig at gøre det sådan.
For øvrigt syntes jeg ikke rigtig det gør nogen forskel, gad vide om der
er et eller andet jeg overser ?

Vh
Tommy