Cisco ip-telefon licenser
Fra : Morten-Kristensen

Dato : 16-10-10 17:50

Hej!

Jeg har købt en Cisco router (2801 med voice-DSP inkl. ca. 20 Cisco IP-telefoner).

Såvidt jeg ved, så må man have en licens per telefon der er tilsluttet.
Men hvordan checker man hvormange licenser der er "installeret" på routeren (jeg regner med at det er et sted i IOS'en) ?

Eller er licenserne "blot" en papirlicens ?

Mvh
Morten

Fra : Jens Jensen

Dato : 17-10-10 08:23

Morten-Kristensen skrev den 16-10-2010 18:49:
> [...]
> Men hvordan checker man hvormange licenser der er "installeret" på
> routeren (jeg regner med at det er et sted i IOS'en) ?

Måske er det bedre at spørge i dk.teknik.telefoni.ip.

Fra : Anders

Dato : 05-11-10 17:12

Papir licens.

2801 har dog en hardware begrænsning på max 24 telefoner.

/Anders