| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Microsoft produktplacering Fra : Henrik Münster | 
  Dato :  15-10-10 22:42 |  
  |   
            Jeg kom lige til at zappe over på TV3, hvor de sendte en let komedie fra
 2008 kaldet "Another Cinderella story". Jeg kom til at dvæle lidt ved
 den, for hovedpersonen er også med i en serie, vores lille søn ser på
 Disney Channel.
         Som navnet antyder er der tale om et Askepot-eventyr. Ved
 midnat, hvor hovedpersonen flygter fra ballet, taber hun ikke sin sko,
 men sin musikafspiller. I omtalen på tekst-TV står der, at hun taber sin
 iPod, men i filmen siger de tydeligt og adskillige gange, at hun har
 tabt sin Zune. Det er lidt sjovt, for man hører ellers altid om, at det
 er Apple, der får sine produkter placeret i film. Aldrig Microsoft. Det
 er også sjovt, for jeg har aldrig nogensinde set en Zune, hverken i en
 butik eller i levende live. Hovedpersonen har i øvrigt også en af de her
 bærbare computere, hvor man kan dreje skærmen rundt og bruge den som en
 skriveplade. De blev vist heller ikke nogen stor succes.
 -- 
 Henrik Münster
 Esbjerg
 Danmark
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas von Hassel (15-10-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas von Hassel | 
  Dato :  15-10-10 22:47 |  
  |   
            Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
 
 > Jeg kom lige til at zappe over på TV3, hvor de sendte en let komedie fra
 > 2008 kaldet "Another Cinderella story". Jeg kom til at dvæle lidt ved
 > den, for hovedpersonen er også med i en serie, vores lille søn ser på
 > Disney Channel.
 >         Som navnet antyder er der tale om et Askepot-eventyr. Ved
 > midnat, hvor hovedpersonen flygter fra ballet, taber hun ikke sin sko,
 > men sin musikafspiller. I omtalen på tekst-TV står der, at hun taber sin
 > iPod, men i filmen siger de tydeligt og adskillige gange, at hun har
 > tabt sin Zune. Det er lidt sjovt, for man hører ellers altid om, at det
 > er Apple, der får sine produkter placeret i film. Aldrig Microsoft. Det
 > er også sjovt, for jeg har aldrig nogensinde set en Zune, hverken i en
 > butik eller i levende live. Hovedpersonen har i øvrigt også en af de her
 > bærbare computere, hvor man kan dreje skærmen rundt og bruge den som en
 > skriveplade. De blev vist heller ikke nogen stor succes.
 
 Og Apple har sjældent aktivt fået deres produkter med i film og tv. Som
 regel er det "prop department" som kan li' Apple og bruger deres
 produkter. Tit bliver æblet også dækket af en gul PostIt™fordi Apple
 _ikke_ vil spytte i kassen ..
 
 /thomas
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Münster (15-10-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Münster | 
  Dato :  15-10-10 23:21 |  
  |   
            Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
 
 > Og Apple har sjældent aktivt fået deres produkter med i film og tv. Som
 > regel er det "prop department" som kan li' Apple og bruger deres
 > produkter. Tit bliver æblet også dækket af en gul PostIt™fordi Apple
 > _ikke_ vil spytte i kassen ..
 
 Jeg har nu engang læst en artikel om en, der var ansat hos Apple netop
 med den opgave at få placeret Apples produkter i film, tv o.l. Det er nu
 nok mindst ti år siden, hvis ikke det var før, Steve Jobs kom tilbage i
 1998. Jeg husker, at hun faktisk ikke havde så meget støtte hjemme fra
 Apple. Hun fortalte, at hun faktisk ofte måtte gå tiggergang rundt om på
 kontorerne for at få lov at låne noget udstyr, de ikke lige havde brug
 for. Hun fik ikke bare en række nye computere stillet til rådighed. Som
 sagt er det længe siden, og meget har ændret sig. Apple er på en helt
 anden måde populært og fremme i folks bevidsthed, så de har nok ikke
 brug for selv at skulle placere deres produkter noget sted.
         Om Apples mærke er dækket over i film varierer noget. Det kan
 vel lige så godt være produceren eller en anden nøgleperson, der kan
 lide Apple. Hvis jeg skulle lave en film, ville jeg da bare bruge
 Apple-udstyr i den, også selv om jeg ikke fik noget for det. Der er nok
 andre, der har det på samme måde. Man ser jo masser af andre mærkevarer
 i film. Her er biler nok noget af det tydeligste, og de er nok ikke alle
 sponserede. Til gengæld har jeg altid undret mig over, at kameraers navn
 stort set altid er dækket. Kamerafabrikanter er vel ikke mindre
 tilbøjelige til at betale. Og kan man vise en bil, et designermøbel
 eller et ur uden at få penge for det, hvorfor så ikke et kamera?
 -- 
 Henrik Münster
 Esbjerg
 Danmark
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |