Fra : Kall, Mogens

Dato : 15-10-10 15:23

"Kall, Mogens" skrev ...

News:dk.politik
Sent: Friday, October 15, 2010, CET 11:45, GMT 09:45
Subject: Villy Søvndal er tilfreds med Ole Sohn trods det, at han engang støttede DDR -
Re: 2010 uge 41 (news samlet)
11723 news:4cb8228c$0$23761$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/7d75ea824f158ced

> Coming up:
> Genoprettelse af personligheden efter et psykisk sammenbrud (inklusiv et profetisk budskab)-
> et opgør med fremgangsteologiens skadelige vranglære

NB!

Dette indlæg er skrevet til flere nyhedsgrupper i håbet om at få belyst emnet både
udfra en psykologisk/psykiatrisk synsvinkel, en teologisk samt en helt nede på jorden
hverdagsdansk kristen synsvinkel.

Emnets delobjekter har tidligere været debatteret, se evt. ...

https://sites.google.com/site/kallfiles1/christianity/progress-theology

> Progress Theology (Fremgangsteologi)
> Christian Hedegaards Evangelist
> Faderhuset
> KBC (Københavns Bibeltrænings Center)
> Livets Ord

(mange allerede skrevne nyhedsindlæg vil blive koblet til dette link.)

https://sites.google.com/site/kallfiles1/science/psychology/the-living-house

> Psychology
> The Living house (Det levende hus)

.... men det er åbenbart nødvendigt, at det nu bliver skåret ud i pap!

Alle mennesker har et medfødt psykisk ubevidst forsvarssystem. Men dette program
kan være blevet beskadiget genetisk eller under opvæksten pga. overbelastning (fx.
incest).

Billedlig talt kan man sammenligne forsvarssystemet med en ringmur rundt om en by,
som beskytter indbyggerne imod ydre farer, såsom løver, banditter osv.

Læs mere herom på ...
https://sites.google.com/site/kallfiles1/science/psychology/the-living-house/the-curtain-wall

Psykisk syge menneskers ringmur kan altså være delvist nedbrudt, hvorved en ydre
fjende kan trænge ind UDEN personens samtykke.

Men dette betyder IKKE, at der altid nødvendigvis er indtrængt en ydre fjende!

Ihukom ordene fra fx ...

Fra : Kall, Mogens

Dato : 15-10-10 15:47

"Kall, Mogens" skrev ...

budskab) - et opgør med fremgangsteologiens skadelige vranglære
11726 news:4cb8639b$0$23761$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/67c2e9e08ebd42f1
http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.psykologi/msg/67c2e9e08ebd42f1
http://groups.google.dk/group/dk.videnskab.teologi/msg/67c2e9e08ebd42f1

Translation to other language ...
http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=da&tl=en&u=http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/67c2e9e08ebd42f1

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11727

Fra : Kall, Mogens

Dato : 15-10-10 16:16

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cb8639b$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kall, Mogens" skrev ...

Interrupt from ... (markør around CET 14:40)

Profeti ang. en personlig sorg/smerte:

And then I heard a voice from Heaven said:
2010-10-15, CET 17:03, GMT 15:03
- "Jeg ta'r Mig af hende. Det lover Jeg dig."

Havde sagt: Herre! (Der står skrevet:) Du må ikke binde mulen til på en okse,
når den tærsker. Det gælder vel også andre nærtstående mennesker i nød (she
is onle 11 years old).

Tak Jesus. Elsker Dig ...

NB! Herren er til stede netop nu i øjeblikket med en særlig karakteristisk stærk
fysisk varme.

Bring dine bønner frem for Herrens åsyn. Guddommelig helbredelse en mulighed.

11728

Fra : Kall, Mogens

Google stille NOT on-line. I'm sorry. Use instead this enty:

Sent: Friday, October 15, 2010 4:46 PM
11727 news:4cb8694b$0$23754$14726298@news.sunsite.dk
http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/4e0d44b02de976b5

> [...]
>

> 11728

And then I heard a voice from Heaven said:
CET 17:34
- "My sweet heart."

CET 17:34
- "Jeg vil helbrede dig."

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11729

Fra : Kall, Mogens

> [...]
> Mogens Kall, The servant of Michael.
> --
> Coming up news: Iran hit by a Asteroid. Iran is no more (Jer.49,34-)

CET 17:43
- "Også dig."

CET 17:43
- "Vil Jeg helbrede."

11730

Fra : Kall, Mogens

Dato : 15-10-10 17:00

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cb8771f$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kall, Mogens" skrev ...
>
> Sent: Friday, October 15, 2010, CET 17:38, GMT 15:38
> 11729 news:4cb8756e$0$23758$14726298@news.sunsite.dk
> http://groups.google.dk/group/dk.livssyn.kristendom/msg/79d070f0f07fdff8

> CET 17:43
> - "Også dig."
>
> CET 17:43
> - "Vil Jeg helbrede."
>

> 11730

Og selvom du, kære læser, læser dette (forskudt i tid og rum), da tro mig, at Gud,
som er levende *overalt* (24 timer i døgnet året rundt, år efter år), også vil helbrede
dig ...

CET 17:57
- "Stol trygt."

CET 17:58
- "På Mig."

CET 17:58
- "Jeg vil helbrede dig."

Så læg din hånd på det sted på din krop, hvor sygdommen er, og Gud, Din Skaber°,
som elsker dig inderligt højt, vil helbrede dig.

11731

Fra : Kall, Mogens

Dato : 15-10-10 17:30

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cb87a5d$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> Så læg din hånd på det sted på din krop, hvor sygdommen er, og Gud, Din Skaber°,
> som elsker dig inderligt højt, vil helbrede dig.

Forbøn angående dødelig kræft (Cancer).

The Music ...
http://www.youtube.com/user/Freeware003#p/c/3D43AA3D44F0C1A5/0/vNjH8QDpBFY
.... was on at that time.

CET 18:25
- "Jeg vil helbrede dig."

11732

Fra : Kall, Mogens

Dato : 15-10-10 17:33

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cb88182$0$23765$14726298@news.sunsite.dk...

> Forbøn angående dødelig kræft (Cancer).

> [...]

CET 18:32
- "Også dig vil Jeg helbrede."

11733

Fra : Kall, Mogens

Dato : 16-10-10 00:27

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cb88235$0$23762$14726298@news.sunsite.dk...

> CET 18:32
> - "Også dig vil Jeg helbrede."
>

> 11733

2010-10-16, Saturday, day no 289 in the year, CET 01:20:3x, delay 00:00:00
2010-10-15, Fridayday, day no 288 in the year, CET 23:20:3x
- "Kom til Mig."

CET 01:20:49
- "Mine elskede."

CET 01:21:02
- "Børn

11735

Fra : Kall, Mogens

Dato : 16-10-10 01:03

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cb8e341$0$23755$14726298@news.sunsite.dk...

> 2010-10-16, Saturday, day no 289 in the year, CET 01:20:3x, delay 00:00:00
> 2010-10-15, Fridayday, day no 288 in the year, CET 23:20:3x
> [...]

CET 02:01
- "Jeg vil helbrede dig."

The music ...
http://www.youtube.com/user/Freeware003#p/c/3D43AA3D44F0C1A5/2/NJ0PjTYDwS8
.... was on at that time

11736

Fra : Kall, Mogens

Dato : 16-10-10 01:18

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cb8ebaf$0$23754$14726298@news.sunsite.dk...

> CET 02:01
> - "Jeg vil helbrede dig."
>
> The music ...
> http://www.youtube.com/user/Freeware003#p/c/3D43AA3D44F0C1A5/2/NJ0PjTYDwS8
> ... was on at that time
>

> 11736

CET 02:13
- " ... (nogle ord på russisk, som jeg ikke forstod, men det betyd omtrent: ... og blev gentaget
nu på dansk 02:14:) ... "

CET 02:14
Moscow-time 04:14
- "Også dig vil Jeg helbrede."

The music ...
http://www.youtube.com/user/Freeware003#p/c/3D43AA3D44F0C1A5/3/0fC3IRQ8iyw
.... was on at that time.

11737

Fra : Kall, Mogens

Dato : 15-10-10 18:11

> [...]
>
> Så læg din hånd på det sted på din krop, hvor sygdommen er, og Gud, Din Skaber°,
> som elsker dig inderligt højt, vil helbrede dig.

Interrupt CET 18:07, GMT 16:07

Hello Sir!

Thank You for Your joining, but ...

Please understand, that this program is ... (helliget Herren, God the Saviour) ... Abba,
Father° (Rom. 8,15-16) ...

11734

Fra : Kall, Mogens

Dato : 16-10-10 10:26

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cb8639b$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kall, Mogens" skrev ...

Og festen fortsatte og udviklede sig til et helbredelsesvækkelsesmøde på den kristne
nyhedsgruppe i går aftes/nat.

Det kunne sikkert herefter være *fristende* for nogle mennesker at sige: Jeg er
helbredt og skal derfor ikke længere nu have medicin.

Men inden du går så drastisk til værks bør du lytte til nogle sunde argumenter om
ikke at vandre helt derud, hvor du ikke kan bunde, fordi ...

Jesus helbredte nogle spedalske og sagde derefter til dem, at de skulle gå hen og
lade sig syne (hos præsterne, som varetog denne lægelige samfundsopgave i datidens
Israel).

Hvorfor gav Jesus dem denne ordre ?

Spedalskhed var en *dødelig* sygdom dengang og særdeles smitsom.

Så når vi altså har at gøre med sygdomme, hvor vi enten kan komme til at skade os
selv eller andre, da er vi også *forpligtet* til at inddrage lægen.

Det hedder jo i Kærlighedsloven (Den Nye Pagt°, Frihedens Fuldkomne Lov), at ...

Bliv ikke nogen skyldige uden det at elske hverandre; ...

[ ... ]

Kærligheden gør ikke næsten noget ondt; ...

(Rom 13,8-10a)

Foruden hjertemedicin osv. kommer medicin mod sindslidelser også ind unden denne
kategori, fordi faktisk er kriteriet for en tvangsindlæggelse på psykiatrisk hospital jo
netop, hvis patienten er til fare for sig selv (fx. selvmordstruet) eller andre.

Så du må ikke i religiøs fanatisme tilsidesætte sund fornuft

Lyt til lægens råd, akkurat som datidens spedalske blev påbudt af Jesus at lade sig
syne af præsterne (modsat lægfolk og plattenslagere, apropos kvaksalveri).

Der kommer en opfølgning på dette indlæg, hvor vi skal gå på opdagelse i vort sind
og lære lidt om, *hvordan* vi kan påvirke konstruktivt vort sind ...

Indtil da kan jeg blot henvise til følgende link:

Fra : Kall, Mogens

Dato : 16-10-10 10:54

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cb96fac$0$23764$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

Interrupt return from ...

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/327737:Kirke---tro--Evangelist-meldt-til-politiet-for-kvaksalveri

> Evangelist meldt til politiet for kvaksalveri
>
> 14. juni 2009
>
> Sundhedsstyrelsen har anmeldt Evangelist, efter at den omstridte bevægelse
> har frataget livsvigtig medicin fra psykisk syge
>
> Sundhedsstyrelsen har politianmeldt den kristne bevægelse Evangelist, efter at
> bevægelsen to gange har foretaget en medicinsk vurdering uden at have en lægelig
> autorisation, skriver dr.dk.

Jeg må endnu engang advare:

At vandre i tro betyder her helt konkret, at du netop ligesom de spedalske går hen
til lægen.

Og se: Dét kan vi mennesker godt gøre. Det er en lille tro, men den er stor nok ...

Ignorer tros-bevægelserne derimod som presser dig til at ta' overmodige skridt.

Husk jo på at det er *dig*, der skal betale regningen for deres letsindige og fanatiske "tro"
i form af fx. nye nederlag evt. med dertil hørende tvangsindlæggelser !

Gud Herren har aldrig forlangt af dig anden end blot dette ene, at du kommer til Ham. Og
skønt der ikke er noget at blæse ud fra højtalerne om kæmpemæssige trosskridt, da skal
du vide, at 2 fisk og 5 brød kan sagtens sidenhen mætte over 5000 mennesker, hvis blot
også Jesus får lov til at være med og velsigne dit lille trosskridt ...

11740

Fra : Kall, Mogens

Dato : 16-10-10 11:19

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cb8639b$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kall, Mogens" skrev ...

Input andagtstekst fra www.ucb.dk

=== citat start ===

Torsdag 14. oktober

Et helt sikkert løfte

[ ... ]

Bibelen siger: "Gud gav jer jo ikke en Ånd, som gør jer frygtsomme og vil herske
over jer; men en Ånd, som forvisser jer om, at I er Guds børn, og som får jer
til at sige "Far!" til Gud ..." Rom 8,15-17

=== citat slut ====

Det er aldrig sundt at blive presset psykisk, og den *ægte* vare, altså sand kristendom,
presser dig ikke. Tværtimod. Den giver dig frihed til at være, den du er ...

Og du kan altid *genkende* det på, at du har fået Jesu-fred i dit sind (John 14,27).

Brug dette som et indre "kompas" ...

Hvis du skulle være så uheldig, at du på din livsvandring er havnet i en sekt (eller i en
ekstrem fanatisk sektlignende kristen trosretning), da vil du kunne *genkende*, at der
er noget galt, fordi den indre ro udebliver og du kommer til at føle kristenlivet anstrengende !

11741

Fra : Kall, Mogens

Dato : 16-10-10 11:41

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cb97c0b$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

Interrupt return from ...

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/360000:Kirke---tro--Religioese-ledere-ser-kritik-som-syndigt

> Religiøse ledere ser kritik som syndigt
>
> 19. marts 2010
>
> Kritik af lederen hører ikke hjemme i Pinsekirken, Apostolsk Kirke, Faderhuset,
> Evangelist og andre mindre trossamfund i Danmark, viser undersøgelse
>
> Man skal holde sig fra at kritisere lederne i de såkaldte pentekostale trosfællesskaber
> som Pinsekirkerne i Danmark, Apostolsk Kirke og de omstridte trosfællesskaber
> Faderhuset og Evangelist. Kritikken kan ligefrem være noget syndigt.
>
> Det mener i hvert fald hver tredje leder selv, viser en ... [ ... ]

Et varsel på, at der er noget galt, er fx., *hvis* lederne presser dig fór meget!

Det er fint og godt at ha' hyrder, men de skal altså IKKE tyrannisere dig, og *du*
har jo også fået Gudsordet betroet i dit hjerte og dermed et myndighedstegn også
for dem (Jeremias 31,33-34 + Matt 23,8-10) !

Brug dit indre "kompas" til her at skønne i de enkelte sager ...

Og i det samme blev jeg afbrudt af en røst fra Himlen, som sagde:

2010-10-16, Saturday, day no 289 in the year, CET 12:36, GMT 10:36
- "Mærk dig, Mine ord."

Jeg tror minsandten, at Gud her er så enig med mig, at Han nu gør 'mine ord' (advarslerne)
også til 'Hans ord' !

11742

Fra : Kall, Mogens

Dato : 17-10-10 17:45

"Kall, Mogens" <Jesus.loves.you.et@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4cb8639b$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
> "Kall, Mogens" skrev ...

De profetiske ord fortsætter under ny tråd. Jump venligst ...