Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
lightroom lens profile
Fra : Carsten

Dato : 15-10-10 09:59

Kan man få lightroom 3 til automatisk at bruge den lensprofile, der hører
til det anvendte objektiv.
Jeg kan ikke finde ud af andet end at vælge den til på hvert enkelt
billede...

Mvh

Carsten

Fra : N_B_DK

Dato : 15-10-10 12:19

http://forums.adobe.com/message/3024081

--
MVH. N_B_DK

Fra : Carsten

Dato : 15-10-10 21:05

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> "Carsten" <carsten@ecc.dk> wrote in message
>
> http://forums.adobe.com/message/3024081

Det har jeg prøvet - men bare med det resultat, at den så er default med det
objektiv, der var valgt i "udgangsbilledet". Når jeg så importerer et nyt
billede taget med et andet objektiv, får jeg profilen fra det første. Så
skal der alligevel klikkes....

Mvh

Carsten

Fra : N_B_DK

Dato : 16-10-10 11:32

> [...]
> importerer et nyt billede taget med et andet objektiv, får jeg
> profilen fra det første. Så skal der alligevel klikkes....

Er du sikker på du har sat profilen til at være auto? (og at LR kender alle
dine objektiver?)

--
MVH. N_B_DK

Fra : Carsten

Dato : 18-10-10 21:58

> Er du sikker på du har sat profilen til at være auto? (og at LR kender
> alle dine objektiver?)
>
> --
> MVH. N_B_DK

Jeg kan kun vælge default eller custom - ved auto siger lr at den ikke
automatisk kan finde lens-profile.
Ved default eller custom loades den korrekte profil og der skiftes
automatisk til Steup: Custom. Når jeg så trykker på alt og vælger:
set default husker den det objektiv, der aktuelt var valgt og hæfter den
lens-profile på alle nyimporterede billeder. Mystik.

har prøvet at geninstallere LR

Grejet er Canon: Eos 20d, 10-22, 17-55 og 70-200 2.8 L is (Mk. 1)

Flere gode råd?

Mvh

Carsten

Fra : N_B_DK

Dato : 19-10-10 19:21

> Jeg kan kun vælge default eller custom - ved auto siger lr at den ikke
> automatisk kan finde lens-profile.

Siger den det med alle objektiver?

> har prøvet at geninstallere LR

Og manuelt fjernet alle resterende filer? inden reinstallation.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 19-10-10 19:55

On Mon, 18 Oct 2010 22:57:51 +0200, Carsten wrote:

> [...]
>
> har prøvet at geninstallere LR
>
> Grejet er Canon: Eos 20d, 10-22, 17-55 og 70-200 2.8 L is (Mk. 1)

Det er meget simpelt Canon 20d genkender ikke hvilket objektiv der er
monteret og derfor kan LR heller ikke finde dem, da LR skal bruge de
oplysninger kameraet giver om objektivet.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : Carsten

Dato : 19-10-10 21:16

> [...]
> oplysninger kameraet giver om objektivet.
>
> --
> Jens Stadsgaard - Skift invalid med stadsgaard.com

Det var også min tanke, men hvordan kan det så være at LR med usvigelig
sikkerhed indlæser den rigtige profil, når jeg gør det manuelt?

Mvh

Carsten

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-10-10 09:21