Flaam's Sea Service
Fra : Ukendt

Dato : 14-10-10 06:48

Godmorgen
Visse Volvo Penta-dele kan fås i Tyskland til 2/3 af svenske eller danske
priser.
Kender nogen firmaet Flaam's Sea Service http://www.flaam.de/index.php ?
Hjemmesiden ser tillidsvækkende ud, men jeg kan ikke betale med kreditkort.
De ønsker forudbetaling via kontooverførsel, og der kan jeg godt blive lidt
nervøs ...
--
) Hilsen
( Per T.

Fra : blueocean

Dato : 14-10-10 06:15

On 14 Okt., 07:48, "P.G. Thomsen" <news(a)perthomsen.dk> wrote:
> [...]
> De ønsker forudbetaling via kontooverførsel, og der kan jeg godt blive lidt

Så vil jeg heller ikke lege med her, det skal være via visa elign.
kort ellers ingen garanti for om du får varen.

Gert

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-10 10:16

"blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Så vil jeg heller ikke lege med her, det skal være via visa elign.
kort ellers ingen garanti for om du får varen.

Jeg forstår ikke rigtigt--
Følgende klip fra omtalte firmas hjemmeside siger:

"Der Besteller kann den Kaufpreis per Vorkasse, Kreditkarte oder
Lastschriftverfahren zahlen"

Det er klippet fra

Altså:
Der kan betales med kreditkort.

MVH

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-10 16:32

"news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> skrev:
> Altså:
> Der kan betales med kreditkort.

Dette svar modtog jeg i dag fra Flaam's på spørgsmålet om jeg kunne betale
med kreditkort:
"Guten Tag Herr Thomsen,
leider gibt es diese Möglichkeit nicht aber Sie können den Rechnungsbetrag
mittels IBAN und BIC überweisen"
--
) Hilsen
( Per T.

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-10 10:15

"P.G. Thomsen" <news(a)perthomsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> "Guten Tag Herr Thomsen,
> leider gibt es diese Möglichkeit nicht aber Sie können den Rechnungsbetrag

Det må jeg "noch sagen"

Da bør de da ændre deres hjemmeside.

Forøvrigt, og bortset fra emnet, lader det til, at tyskerne er en anelse
bagud hvad netbutikker og korthandel angår.
Betaler man via bankoverførsel, har jeg forøvrigt oplevet, at der da
forlanges at betaleren betaler alle gebyrer, og ikke deler dem.
Hvorved en del af fidusen med den lavere moms, og større konkurrence,
forsvinder.

MVH
Egon

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 14-10-10 15:16

Ved en hurtig skimning af siden finder jeg ikke, at priserne ligger 2/3 af
svenske eller danske i forhold til Volvo-dele.
KKE Motor, som du selv kan google har da priser, der sagtens kan matche, og
så sender KKE varerne med en faktura, der første skal betales senere -
samtidigt er fragtpriserne meget rimelige.
Er man i tvivl om, hvilket tilbehør, man skal bruge til en specifik motor,
så ved de også, hvad der skal til - det er bare en opringning...

\\\\////
(@@)
-------o00o-(_)-o00o---------
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-10 15:31

"Torben Skovgaard Bach" <tsbach@FJERNnyka.dk>
> Ved en hurtig skimning af siden finder jeg ikke, at priserne ligger 2/3 af
> svenske eller danske i forhold til Volvo-dele.
> KKE Motor, som du selv kan google har da priser, der sagtens kan matche

Varenummer 833583
KKE: DKK 1360,00
Flaam: EUR 140,52 = DKK 1047,00
Du har ret. Der er blot sparet 23%
--
) Hilsen
( Per T.

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-10 16:47

"Torben Skovgaard Bach" <tsbach@FJERNnyka.dk> skrev i en meddelelse
klip en masse---->>

Siden du er så glad for Dennis a'la KKE motor. Jeg havde en vandpumpe til
reparation, der gik mere end et måned før den blev færdig? Hver gang jeg
ringede var beskeden, den er færdig på torsdag.
Endelig fik jeg den hurra... men den var lige så defekt som da jeg
afleverede den dog var jeg præcis 1000,-kr. fattigere!

Nu jeg ikke mere glad for KKE. Vi var ellers inde på jeg skulle handle ny
motor, men den ordre gik i stedet til Syd Marine i Rå SE, som også er faldet
af på den her på det sidste!!

Jens

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 14-10-10 19:48

Jens_a. 3060 wrote:
> [...]
> handle ny motor, men den ordre gik i stedet til Syd Marine i Rå SE,
> som også er faldet af på den her på det sidste!!

Glad og glad - det ved jeg nu ikke, men jeg har da ikke haft den slags
uheldige oplevelser, som du har, men det er vel noget, vi alle kender til,
at nogle er tilfredse og andre ikke?

Og til P.G Thomsen så er jeg næsten sikker på, at jeg kan finde varenumre,
der giver det omvendte resultat.
I min optik betyder lave fragtomkostninger en hel del sammenholdt med, at
man ikke nødvendigvis skal betale forud

Blot et eksempel: Jeg bestilte Speed Seal fra England. Betalte forud og fik
varen, som ikke passede til min vandpumpe.
Ærgerligt sagde man, så skal du have dine udgifter refunderet.
Da jeg spurgte til, hvordan det skulle foregå, så ophørte kontakten og svar
på flere fremsendte mails (jeg havde jo betalt!).

Heldigvis havde jeg en anden og bedre egnet vandpumpe liggende, så nu køre
Speed Seal hos mig, men det er en helt anden historie.
Jeg kunne også fortælle om mit køb af en varmtluftsblæser, som nu ligger i
en kasse på loftet, fordi kontakten med den tyske sælger er ophørt.

Så summasummarum mr. P.G. Thomsen = det kan være dyrt at spare 23 %

Det var så svar til 2 på en gang.
Mit bidrag blev ikke sendt i håb om en længere debat. EOD for mit
vedkommende.

Med sejlerhilsen og med håb om en mild vinter og et tidligt forår i 2011.

--
\\\\////
(@@)

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-10 21:36

"Torben Skovgaard Bach" skrev:
> Og til P.G Thomsen så er jeg næsten sikker på, at jeg kan finde varenumre,
> der giver det omvendte resultat.
Hvis man går ind på www.marinepartseurope.com fra en tysk IP-adresse, vises
helt andre og lavere priser, end hvis siden tilgås fra en dansk IP-adresse
:-/

> I min optik betyder lave fragtomkostninger en hel del sammenholdt med, at
> man ikke nødvendigvis skal betale forud
17 euro synes jeg ikke er nogen høj fragtomkostning. Den kan dog spares helt
væk ved at hente varen her i den lokale marine-handel til samme priser som
hos KKE. Det kommer også lidt an på, hvor meget jeg vil bestille og købe ...

> [...]
> Jeg kunne også fortælle om mit køb af en varmtluftsblæser, som nu ligger i
> en kasse på loftet, fordi kontakten med den tyske sælger er ophørt.
Jeg mener ikke at danske leverandører er mere pålidelige end tyske eller
engelske - jeg ville også være forsigtig, hvis fx. KKE forlangte
forudbetaling via kontooverførsel.

> Så summasummarum mr. P.G. Thomsen = det kan være dyrt at spare 23 %
Korrekt!

> EOD for mit vedkommende.
Jeg vidste slet ikke, at det er en discussion Er glad for inputs.
--
) Hilsen
( Per T.

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 14-10-10 21:44

P.G. Thomsen wrote:
> [...]
Klip

> Jeg vidste slet ikke, at det er en discussion Er glad for inputs.

Debat eller diskussion - forskellen kan være svær at få øje på.
Til gengæld er jeg tilhænger af udveksling af erfaringer
Om jeg er glad for det ene eller andet er ikke noget, jeg har givet udtryk
for - kun at jeg kan finde en del varenumre i nævnte firma til en rimelig
pris, og at jeg *ikke* sådan lige kan afhente noget hos en lokal
marine-pusher i og med, at jeg bor i den del af Danmark, der ofte benævnes
som udkants-Danmark

Jeg betaler da gerne rimelige fragtomkostninger, da disse skal sammenlignes
med, hvad det ville koste for mig at hente tingene selv feks. i København
incl. den tid, jeg så skulle bruge dertil - samt at den tid måske kunne have
været brugt til sejlads

Nok om det.
Det er altid godt med hints til billigere reservedele. Jeg gemmer næsten
alle links under foretrukne, så jeg kan frekventere div. forhandlere, når
jeg står for at købe noget, der er dyrere end et oliefilter til en Volvo
Penta MD17C

\\\\////
(@@)
Torben