sidste update ang. Mille
Fra : Anelise

Dato : 14-10-10 16:43

hej kattevenner

Idag skulle mine to labradortæver til sundhedstjek og vaccination hos
dyrlægen i Svendborg, hvor Mille blev opereret den 8. september, så jeg
benyttede lejligheden til at tage hende med i en transportkasse for at vise
hende frem for dyrlægen, der havde været med til at operere hende.
Hun var meget tilfreds med Mille og omtalte, at pelsen var vel nok blevet
pæn og fyldig - da hun var sløj, var pelsen tottet og "tør". Arret var fint,
og hun var blød i maven ved undersøgelsen - desværre fandt hun en loppe på
hende, der bevægede sig på det barberede maveskind, så nu skal hele hunde-
og katteflokken i morgen dryppes i nakken med loppemiddel.
Bedst af alt: hun vejede 3.2 kg idag, og kun 2,7 kg den dag hun blev
opereret.
Det må vist siges at være en fin vægtøgning, 500 gram på 5 uger, når det nu
er en kat, der aldrig har været særligt interesseret i at spise. Så al min
nøden og servering "på sengen" har altså givet resultat, og det er jeg
rigtig glad for.
Den sidste uges tid har hun genoptaget sin aædvanlige jagen efter Lulu og
Bølle, og især i går aftes kunne jeg ikke lade være at more mig over at se
hende jagte Bølle, kæmpekatten på skønsmæssig 7 kg. Han er altså en værre
tøsedreng, og i går aftes så han kun én flugtvej, nemlig i susende fart op
på tremmehylden under sofabordet, hvor han knapt nok kunne klemme sig ind.
Det så altså ret morsomt ud, men jeg morede mig i smug for ikke at såre hans
følelser

venlig hilsen
Anelise

Fra : Allan G

Dato : 14-10-10 20:27

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i en meddelelse
> hej kattevenner
Og klip

Hej Annelise
Hvor lyder det godt med Mille
Det var en størrer omgang hun var igenmmem

Mvh Allan

Fra : Ladyinred

Dato : 15-10-10 04:31

> [...]
> Det så altså ret morsomt ud, men jeg morede mig i smug for ikke at såre

Hej Anelise
Hvor det glæder mig det går så fint med Mille

Som jeg også lige skrev til Allan så har jeg og manden har siddet oppe på
skift i nat for at passe Micro. Han fik i går alle sine bisser trukket ud
(på nær hjørnetøndrne) og han har bestemt ik været ok. Han har ik kunne
holde på urinen også vi har brugt natten på at tørre den lille fyr så han
skulle ligge og blive kold i sin egen urin.
Jeg har aldrig oplevet det problem tidligere når en af misserne har været i
narkose.
Jeg håber og krydser fingre for det snart er ok, jeg må vist ha en snak med
dr.dyr her til morgen om det er 'normal' reaktion.
Mange hilsner
Birgit

Fra : Anelise

Dato : 15-10-10 08:22

"Ladyinred" <Ladyiinred@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg håber og krydser fingre for det snart er ok, jeg må vist ha en snak
> med dr.dyr her til morgen om det er 'normal' reaktion.

Når alle tænderne skulle ud, har narkosen nok været ret dyb, så mon ikke det
er derfor, Micro ikke har haft styr på urinen. Det håber jeg. Men det er da
fornuftigt lige at vende det med dyrlægen.
God bedring til Micro.
venlig hilsen
Anelise

Fra : Ladyinred

Dato : 15-10-10 13:29

> [...]
> er derfor, Micro ikke har haft styr på urinen. Det håber jeg. Men det er
> da fornuftigt lige at vende det med dyrlægen.

Tak Anelise. Vi har snakket med dyrlægen og det er som du er inde på fordi
narkosen har været så dyb og lang (2tim) at han ikke kunne styre sin
vandladning. Men nu har han været på bakken og i det store hele går det
stille og roligt fremad, så vi er glade
Mange hilsner
Birgit

Fra : Allan F

Dato : 15-10-10 18:03

> [...]
> Jeg håber og krydser fingre for det snart er ok, jeg må vist ha en snak
> med dr.dyr her til morgen om det er 'normal' reaktion.

Var ude for det samme med mine, da de blev kastreret. Heldigvis havde jeg
placeret dem på badeværelsesgulvet (gulvvarme), så der var ikke de store
ulykker. De lugtede lidt, men var tørre og varme.

MVH Allan F