Startside forsvinder af sig selv
Fra : Hans Andersen

Dato : 14-10-10 09:50

>Man kunne også forstille sig at logoet ligger på samme side, men
kun bliver vist i de første sekunder - man skal så bare starte
tidsmålingen på onload på elementet. Så slipper man helt for
redirect. <

Bertel skrev ovenstående tidligere i forbindelse med spørgsmålet.

Da både js og meta ikke virker ordentligt i de forskellige
brovsere, vil jeg gerne lave det som Bertel foreslår. Men - da
jeg ikke er en ørn til dette må jeg spørge hvordan jeg gør det.
Det jeg har fundet på Webdesign 101 kan jeg ikke få til at virke.
Siden er ic-result.dk.
mvh
Hans

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 14-10-10 10:29

Hans Andersen forklarede:

> [...]
> jeg ikke er en ørn til dette må jeg spørge hvordan jeg gør det.
> Det jeg har fundet på Webdesign 101 kan jeg ikke få til at virke.

Det var så ikke Bertel - tror ingen af os er interesseret i den
forveksling ^^
Men det kan være lidt svært at holde styr på hvem der er citeret for
hvad, så lad gå...

Du bygger dit indhold op i så du har dit logo i een div, og dit indhold
i en anden div.

<!-- Her har du det der skal vises når siden hentes -->
<!-- Her er indholdet, der skal skiftes til -->

med css angiver du - ud over den øvrige formattering
#logo { display : block; }
#indhold { display : none; }

Det vil betyde at logo vises, når siden hentes.

i <head> sætter du

<script type="text/javascript">
var skift_timer = 0;
window.onload = StartDelay();

function StartDelay() {
skift_timer = window.setTimeout( Skift, 5000);
}

function Skift() {
window.clearTimeout( skift-timeer);
l_elm = document.getElementById( 'logo');
i_elm = document.getElementById( 'indhold');
if ( l_elm && i_elm) {
l_elm.style.display = 'none';
i_elm.style.display = 'block;
}
else {
window.alert( 'Noget gik galt - div'er ikke fundet!'];
}
}
</script>

Og det burde vel sådan set kunne gøre det.
Der er noget med at js bør ligge i separat fil - eller kan i hvert
fald. Så slipper man for et problem med at skjule koden for gamle
browsere - og det afhænger af hvilken doctype (HTML/XHTML) der er
anvendt.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Martin

Dato : 14-10-10 15:22

On 14-10-2010 11:28, Birger Sørensen wrote:
> med css angiver du - ud over den øvrige formattering
> #logo { display : block; }
> #indhold { display : none; }

Faktisk ville det være smartest at gøre det omvendt...

> Det vil betyde at logo vises, når siden hentes.
>
> i <head> sætter du
>
> <script type="text/javascript">
[SNIP]
> </script>

også i window.onload skjule indholdet og vise logoet - så dem uden
javascript også kan tilgå/se indholdet :)

Fra : Hans Andersen

Dato : 14-10-10 20:49

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> fald. Så slipper man for et problem med at skjule koden for gamle
> browsere - og det afhænger af hvilken doctype (HTML/XHTML) der er

Undskyld, jeg stilede til en forkert.
Men tak for svaret. Desværrre har jeg efter 2 timers roden rundt ikke fået
det til at fungere. www.alhagrafisk.dk/ic-result
Efterhånden har jeg kørt sådan rundt så jeg faktisk har opgivet det.