array_search ?
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 12-10-10 09:24

I et array som nedenstående prøver jeg at finde et key til et element.

Kan funktionen array_search('needle', $haystack) bringes til, at
returnere den key jeg søger?

[denne_key?] => Array
(
[0] => Dette_element_søges
[1] => B
[2] => C
)

Hvis ikke - hvad/hvordan gør man så?

Mvh / Bjarne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-10-10 10:27

Bjarne Jensen skrev:

> I et array som nedenstående prøver jeg at finde et key til et element.

> Kan funktionen array_search('needle', $haystack) bringes til, at
> returnere den key jeg søger?

Ja.

$data = Array (
0 => 'Mystisk element',
1 => 'Velkendt element',
2 => 'Almindeligt element',
)

$mystisk_key=array_search('Mystisk element',$data);

Det resulterer i at $mystisk_key er 0.

--
Bertel

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 12-10-10 11:25

Jo tak Bertel, mem jeg prøver, at finde 'Mystisk element' i

$dennekey = array(
   $data = Array (
         0 => 'Mystisk element',
         1 => 'Velkendt element',
         2 => 'Almindeligt element',
         )
      )

og der vil array_search ikke lege med - tilsyneladene søger funktionen
kun i det første niveau og ikke i den næste array i array'en.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-10-10 11:42

Bjarne Jensen skrev:

> [...]

> og der vil array_search ikke lege med - tilsyneladene søger funktionen
> kun i det første niveau og ikke i den næste array i array'en.

Jamen, det er det array_search skal. Du skal i virkeligheden
bruge den fundamentale egenskab ved et array - at et element kan
findes når man kender nøglen:

$wanted_element=$data[0];

--
Bertel