Send 404 kode i header
Fra : scootergrisen

Dato : 11-10-10 17:19

Hvis jeg uden brug af .htaccess filen ønsker at lave en 404 status
code og samtidig videre stille til en fejl side hvordan gør jeg så
det ?

Indtil videre har jeg dette :

header("HTTP/1.0 404 Not Found");
header("Location: /fejl.php");

Men selvom siden bliver omstillet fint til fejl.php så er
$_SERVER["REDIRECT_STATUS"] tom.

Hvordan ser jeg status koden for side ? Fordi den burde jo være 200
eller noget og ikke tom.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 13-10-10 21:21

Den 12-10-2010 01:19, scootergrisen skrev:

> header("HTTP/1.0 404 Not Found");
> header("Location: /fejl.php");

I http-protokollen giver det ikke rigtig mening både at sende en
404-fejl og en redirect.

- Men man kan sagtens sende en helt normal HTML-side sammen med sit
404-svar.

I stedet for at redirecte til fejl.php, kunne du f.eks. include den.

M.v.h.

Jonathan

Fra : scootergrisen

Dato : 15-10-10 22:17

Hvordan viser jeg egentligt status koden ? Altså 404 eller 200 eller
hvad det nu er.

Jeg bruger $_SERVER["REDIRECT_STATUS"] og den viser så ved 404 men når
den burde være 200 så er $_SERVER["REDIRECT_STATUS"] ikke er sat til noget.

Hvis jeg køre phpinfo() så er $_SERVER["REDIRECT_STATUS"] ikke sat nogle
steder men jeg kan se at den er sat til 200 på andre sider på nettet som
viser phpinfo ligesom om at man skal sætte noget til i php for at få den
vist altid.

Jeg vil gerne kunne være status koden lige meget hvad.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 17-10-10 18:05

Den 15-10-2010 23:17, scootergrisen skrev:

> Jeg bruger $_SERVER["REDIRECT_STATUS"] og den viser så ved 404 men når
> den burde være 200 så er $_SERVER["REDIRECT_STATUS"] ikke er sat til noget.

REDIRECT_STATUS er en værdi, som webserveren sætter, når forespørgslen
af en eller anden grund bliver sendt videre til dit script (f.eks. hvis
du har sat "ErrorDocument 404 fejl.php" i din .htaccess fil i Apache).

Hvis den ikke er sat, er det et helt normalt request, og så vil
webserveren sende svarkode 200.

M.v.h.

Jonathan

Fra : scootergrisen

Dato : 15-10-10 23:03

Er der en måde hvor jeg i .htaccess kan sige at alle filerne skal udløse
en åbn/gem dialog boks istedet for at jeg skal angive sådan her for hver
fil endelse :
AddType application/octet-stream .dcb
AddType application/octet-stream .exe
AddType application/octet-stream .gif
AddType application/octet-stream .jpg
AddType application/octet-stream .pdf
AddType application/octet-stream .png
AddType application/octet-stream .svg
AddType application/octet-stream .zip

Hvis nu jeg engang tilføjer nogle .txt filer så vil jeg jo gerne have
der sker det samme uden jeg hvergang skal tilføje noget i .htaccess filen.

Det ville være rart med en
AddType application/octet-stream *
eller noget i den stil.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 17-10-10 18:10

Den 16-10-2010 00:02, scootergrisen skrev:

> Er der en måde hvor jeg i .htaccess kan sige at alle filerne skal udløse
> en åbn/gem dialog boks istedet for at jeg skal angive sådan her for hver
> fil endelse :

ForceType application/octet-stream

(http://httpd.apache.org/docs/2.0/mod/core.html#forcetype)

- Men det hører nok mere hjemme i Apache-gruppen.

M.v.h.

Jonathan