Lazy
Fra : Bent E.

Dato : 11-10-10 15:13

Jeg ved hvad en Lazyjack er (tror jeg nok),
men hvad er en Lazpack?.
Er der overhovedet nogen forskel?
Jeg ser at nogle sejlmagere opererer med begge termer.

Bent E.

Fra : HKN

Dato : 11-10-10 15:31

Lazypack'en er en integreret bompressening - dvs at bompresseningen er
fastgjort på bommen på hver side og åben foroven istedet. Når storsejlet
ligger på bommen, så lyner du Lazypack'en ude fra bomnokken og op til
masten - voilá, så er der pakket sammen

Mvh
Henrik

Fra : Bent E.

Dato : 11-10-10 16:13

HKN wrote:
> [...]
> fastgjort på bommen på hver side og åben foroven istedet. Når storsejlet
> ligger på bommen, så lyner du Lazypack'en ude fra bomnokken og op til

Tak for det Henrik.
Sådan en kender jeg, og den kalder jeg for en Lazyjack.
Hvis en Lazypack er den du beskriver, hvad er så en
Lazyjack?

Bent E.

Fra : HKN

Dato : 11-10-10 16:19

Lazyjack'en er selve systemet der gør at din storer falder ned og lægger sig
i pæne folder på bommen - altså snorene som sidder på bom og
sallingshorn/mast. Der er jo stadig mange som bruger en traditionel
bompressening sammen med lazyjack'en - det gør jeg selv

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-10 20:03

"Bent E." <elnef@dsa-net.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg ved hvad en Lazyjack er (tror jeg nok),
> men hvad er en Lazpack?.
> Er der overhovedet nogen forskel?
> Jeg ser at nogle sejlmagere opererer med begge termer.
>
> Bent E.

Hej Bent,

så vidt jeg er orienteret:

Lazyjack = linestyringen af nedfald af storsejl - intet andet

LazyPACK = linestyring af nedfald af storsejl OG bompresenning i eet

venlig hilsen

JN

Fra : Bent E.

Dato : 12-10-10 10:52

> Hej Bent,
>
> så vidt jeg er orienteret:
>
> Lazyjack = linestyringen af nedfald af storsejl - intet andet
>
> LazyPACK = linestyring af nedfald af storsejl OG bompresenning i eet

Nu er jeg vist opdateret med "den nye teknik".
Tak for svarene begge to.

Mvh Bent E.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-10-10 15:17

JN <JN-snabela-Lightstorm.dk> skrev i meddelelsen
4cb35f43$0$23756$14726298@news.sunsite.dk:

> Lazyjack = linestyringen af nedfald af storsejl - intet andet
>
> LazyPACK = linestyring af nedfald af storsejl OG bompresenning i eet

Jepper. Og Lazypack er simpelthen genialt - for ikke at sige uundværligt -
når man er alene derude, selvom det koster lidt "performance"

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bent E.

Dato : 12-10-10 17:24

> Jepper. Og Lazypack er simpelthen genialt - for ikke at sige uundværligt -
> når man er alene derude, selvom det koster lidt "performance"

Hej Jens.
Hvorfor mener du at det koster performance,
er det pga. den der "lazy-pose" der hænger på bommen?

Bent E.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-10-10 18:19

Bent E. <elnef@dsa-net.invalid> skrev i meddelelsen
1286900358.806937@news.netic.dk:

> Hvorfor mener du at det koster performance,
> er det pga. den der "lazy-pose" der hænger på bommen?

Jepper. Særligt i bidevind koster det lidt. Men det er godt givet ud.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : steffen skov

Dato : 12-10-10 18:26

Hejsa
Se nedenstående link:
http://www.zar-sails.dk/BomPress.html
hilsen Steffen, som selv vil have det på et tidspunkt snart.