ApS - Får direktøren feriepenge/tillæg?
Fra : Morten P

Dato : 11-10-10 13:03

Når en direktær i et ApS er eneste ejer og medarbejder, får denne så
feriepenge eller ferietillæg?

Min revisor mente det gjorde han ikke, men hvad er det rigtige svar?

Fra : Petersen Michael

Dato : 11-10-10 13:57

Morten P wrote:
> Når en direktær i et ApS er eneste ejer og medarbejder, får denne så
> feriepenge eller ferietillæg?
>
> Min revisor mente det gjorde han ikke, men hvad er det rigtige svar?

Hvad står der i ansættelsesaftalen?

Michael Petersen

Jeg vil hellere have en dag med kampe, end en uden, med en masse tuden.

Fra : Morten P

Dato : 11-10-10 14:24

"Petersen Michael" <petersen_michael@den gyldne måge mail.tele.dk> wrote in
message news:4cb309ae$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad står der i ansættelsesaftalen?

Intet, anede ikke jeg skulle være opmærksom på det.
Ved faktisk ikke engnag om DanLøn overfører automatisk...

Fra : Michael Sørensen

Dato : 11-10-10 17:24

Den 11-10-2010 15:24, Morten P skrev:
> [...]
>
> Intet, anede ikke jeg skulle være opmærksom på det.
> Ved faktisk ikke engnag om DanLøn overfører automatisk...

Nu kender jeg ikke den konkrete sag, men som direktør er du funktionær
og har ret til ferie med løn.

Der skal derfor afsættes feriepengeforpligtelse i regnskabet, men ikke
indbetales feriepenge til feriegiro/-konto.

Fra : Morten P

Dato : 11-10-10 21:16

> [...]
>
> Der skal derfor afsættes feriepengeforpligtelse i regnskabet, men ikke
> indbetales feriepenge til feriegiro/-konto.

Du har ret

Jeg sendte dit svar og fik dette fra den "rigtige" revisor, dvs ikke eleven:

"Nedenstående er korrekt og der er afsat feriepengeforligtelse i regnskabet
og du har ferie med løn og det er korrekt at der ikke skal indbetales til
feriegiro.

Du har principielt ret til ferietillæg som kan udbetales med 1% når
ferieåret starter dvs 1 maj året efter. Dvs man tager lønnen for eksempelvis
2009 og så beregner man 1% som man udbetaler sammen med maj lønnen"

Tak for hjælpen