Dørlukkere
Fra : Mogens

Dato : 10-10-10 13:52

Nogen som kender nogle gode dørlukkere til brug i et privat hjem, som dels
1) Ikke støjer/knirker
2) Ikke giver nævneværdig modstand når døren åbnes, og som lukker døren
stille og blødt
3) Har en klik-funktion eller lignende, således at man kan åbne døren
helt op hvorved dørlukningen de-aktiveres, og kan genaktiveres let eks.
ved at skubbe døren lidt tilbage og give slip.
4) Er beregnet til lette døre

Kan sagtens finde en masse modeller ved at søge på nettet, men det er
lidt svært at se hvor klodsede de evt. vil være, og mange er givetvist
også beregnet til tunge industridøre.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-10-10 21:24

Den 10-10-2010 14:52, Mogens skrev:
> [...]
>
> Kan sagtens finde en masse modeller ved at søge på nettet, men det er
> lidt svært at se hvor klodsede de evt. vil være, og mange er givetvist

Gå ned og få en snak med din låsesmed. Han kan også dørlukkere.
Dorma vil jeg mene er et produkt som er pålideligt og godt.
Regn dog med at skulle kaste 1000 kr + efter projektet.
At du antager dem du har fundet er til tunge industridøre passer
ikke. De fleste (ordentlige) dørlukkere har mulighed for at stille
på hvorledes de skal lukke.

Fra : Dan

Dato : 12-10-10 12:44

"Mogens" <myname@mysite.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen som kender nogle gode dørlukkere til brug i et privat hjem, som dels
Har du prøvet Dating.dk? Jeg er sikker på, at du kan finde en nydelig
"model" derind, der kan oplæres i dørlukningens kunst, men om hun lever op
til dine krav må tiden jo vise. ;)

/Dan

Fra : Gamle

Dato : 12-10-10 15:52

Dan wrote:
> [...]
> "model" derind, der kan oplæres i dørlukningens kunst, men om hun
> lever op til dine krav må tiden jo vise. ;)

Hvis hun bliver smurt ordentligt, knirker kun vel ikke

/Torben

Fra : Mogens

Dato : 12-10-10 18:22

Gamle wrote:

> Hvis hun bliver smurt ordentligt, knirker kun vel ikke
>
> /Torben

Her troede jeg at de var selvsmørende ;) Men det kommer måske an på
størrelsen af huset?

Fra : Dan

Dato : 12-10-10 18:33

> Hvis hun bliver smurt ordentligt, knirker kun vel ikke
Så længe hun ikke piver, så..... ;)

/Dan