Alarmanlæg
Fra : Kaj

Dato : 10-10-10 10:44

Hej

Håber at det er rette gruppe jeg opretter spørgsmålet i.

Vi vil have installeret alarmanlæg i vores bolig og vil høre om der er nogen
der kan anbefale nogle alarmfirmaer, vi er bosiddende i det sønderjyske.
Jeg har fundet
Falck
G4S
Dansikring Direct

Forudsætninger for installation er:

Det skal være trådløst
Opkobling til kontrolcentral, med reaktion ved alarm
Hund på +35 kg i bolig
1 sal er selvstændig lejlighed (beboet af familiemedlem)
Nem til/fra-kobling
Deltilkobling / nattilkobling
Synlig indikering af alarm on/off, såfremt beboer fra 1 sal begiver sig ned
i stueetagen skal det nemt fremgå at alarm i underetagen er aktiv, eller det
omvendte.

Har overvejet at få konsulent besøg fra ovennævnte firmaer men vil da gerne
høre om der er nogen her der har nogle "input" til mig som jeg skal overveje
og om der er andre firmaer som også kan klare opgaven. Ligeledes om det er
en fordel at eje eller at leje anlæg:

På forhånd tak.

Kaj

Fra : Jan

Dato : 11-10-10 14:16

Den 10-10-2010 11:43, Kaj skrev:
> [...]
> og om der er andre firmaer som også kan klare opgaven. Ligeledes om det er

Hejsa.

En ulempe ved Falck er at de ikke laver invendigt eftersyn, kun
udvendigt så hvis de ikke udefra konstaterer indbrud eller ligennde sker
der ikke mere.

Både Dansikring og G4S har indvendigt tilsyn.

Hvis du vil eje, koster alt penge, leje så bestemmer du selv hvor meget
dit abonement skal dække. Jeg mener at jeg regnede det ud til at ved en
udgift på ca 3000 kr, kan det betale sig med abonement, så en falsk
alarm og reperation så kan abonement betale sig.

Der er mange ting man skal ta stilling til, hvem skal kører hvis alarmen
går, dig selv eller vagtselskabet, mener at G4s har en gratis SMS
tjeneste så du får en SMS når der sker ændringer ved status på alarmen,
ved ikke om Dansikring har samme tilbud.
//Jan

Fra : Mogens

Dato : 11-10-10 16:03

Jan wrote:
> [...]

Du skal omkring G4S vide at deres konsulenter er meget populære hos
kvinderne. Det er fordi de er så længe om at komme :)

Det er ikke kun spas - forvent ikke at de vogter over din bolig som
høge. Det meste du får ud af en alarm er nok mærkaterne så tyven kan se
at det måske ikke er støjen og umagen værd at brynd ind hos dig, så
istedet går han over til naboen.

Fra : Jan

Dato : 12-10-10 15:06

Den 11-10-2010 17:03, Mogens skrev:

> [...]
> høge. Det meste du får ud af en alarm er nok mærkaterne så tyven kan se
> at det måske ikke er støjen og umagen værd at brynd ind hos dig, så

Er vel bedre de kommer sent end slet ikke )

//Jan

Fra : Aksel

Dato : 12-10-10 15:56

"Jan" <jeafjern@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Er vel bedre de kommer sent end slet ikke )
>

> //Jan

Vi har haft Securitas til at vogte vort hus, når vi ikke selv var hjemme. Vi
har været rimeligt tilfredse - bortset fra, at det har været dyrt. 7-800 kr.
i kvartalet i 20 år! Har aldrig haft indbrud, heldigvis.
Efter at have fået nye, gode naboer, hvor vi begge ser efter hinandens hus,
har vi afmeldt sikringen.
Det har givet os en lidt mere afslappet tilværelse i huset, hvor vi
tidligere kom i tvivl om, har vi sat - eller ikke sat alarmen, og undertiden
selv kom til at udløse en alarm til alarmcentralen, hvorefter vi skulle
afmelde. Det har dog fungeret rigtigt godt, og særligt en gang, hvor vi var
på ferie, og strømmen gik, kom de og tilsluttede relæet igen. Fint nok!
Men de har dog også af og til været længe om at komme.
Hvis man af og til føler sig utryg ved at være borte fra hjemmet, er det en
god idé at have et alarmsystem, men man skal være opmærksom på, at et sådant
arrangement også har sine begrænsninger, og at det er dyrt.
Mvh
Aksel

Fra : Jan

Dato : 13-10-10 10:59

Den 12-10-2010 16:55, Aksel skrev:
> [...]
> god idé at have et alarmsystem, men man skal være opmærksom på, at et sådant
> arrangement også har sine begrænsninger, og at det er dyrt.

Det var dyrt, koster ikke meget i dag, men afhængigt af hvilke services
du vil ha med i dit abonement.

//Jan

Fra : kandt43

Dato : 14-10-10 02:40

On 13 Okt., 11:59, Jan <jeafj...@vip.cybercity.dk> wrote:
> Den 12-10-2010 16:55, Aksel skrev:
>   at det har været dyrt. 7-800 kr.

> Det var dyrt, koster ikke meget i dag, men afhængigt af hvilke services
> du vil ha med i dit abonement.
>
> //Jan

Har haft erfaring med G4S gennem 8 år og meget dårlige erfaringer.
Efter et strømsvigt, tog det dem 4 dage og komme ud og selv om de
vidste hvad problemet var ( brændt transformer) havde ham der kom
ingen reservedele med. Anlægget blev endelig genetableret efter 8
dage ude af drift! hvorefter jeg opsagde abonnementet. Da de kom og
pillede anlægget og følerne ned opdagede jeg at de ikke havde været i
boligen i tre år og følerne ikke havde virket i to år. Servicemanden
der kom spurgte derom, derfor ved jeg. Hvis du har en lejer (som er
familie) tror jeg det vil være bedre og billigere at købe et færdigt
system og sætte op. Det er vel sjældent at huset står helt tomt?

Mvh.........Torben

Fra : cykelsmeden

Dato : 14-10-10 17:04

Den 14-10-2010 10:40, kandt43 skrev:
> Har haft erfaring med G4S gennem 8 år og meget dårlige erfaringer.

Vi var ude for noget lign.
En tekniker kom og skulle udvide anlægget. På 3' dagen havde vi indbrud
og der forsvandt ITudstyr for ~100.000,-
Det viste sig at teknikeren ved en fejl, "tilfældigvis" havde fået
koblet den del af bygningen fra!!!
Jeg forstår stadig ikke at ledelsen ikke gik videre med en
politianmeldelse. - Så er det offentlige somme tider lidt underligt.

//finn

Fra : Kaj

Dato : 15-10-10 09:02

"Kaj" <ingen@maill.her> skrev i en meddelelse

> Vi vil have installeret alarmanlæg i vores bolig og vil høre om der er
> nogen der kan anbefale nogle alarmfirmaer, vi er bosiddende i det
> [...]

Tak for de forskellige input, jeg kan se at der ikke er for stor tilfredshed
med G4S. Jeg tror jeg afslutter sagen med at få et konsulent besøg fra alle
tre og så se hvad det bringer.

Kaj