Andet multimedie
bentjuul 3670
Automatisk tegning af streg på billede ud ~
Fra : Lars Thomsen

Dato : 10-10-10 16:47

Jeg har et billede hvor jeg ønsker at få tegnet nogle pile ud fra nogle
koordinater jeg også har i en tekststreng. Jeg vil høre om nogen kender et
program som jeg kan anvende som kan tegne disse pile automatisk og
efterfølgende gemme det redigerede billede.

Jeg leder efter et slags batch konverteringprogram som jeg kan køre via en
kommandoprompt. Altså lidt ligesom at lægge vandmærker på en masse billeder,
men her skal det altså være pile.

Håber min problemstilling er til at forstå.

Lars

Fra : John V.

Dato : 11-10-10 00:21

http://www.graphicsmagick.org/ men det er meget nørdet at bruge..

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : Lars Thomsen

Dato : 27-10-10 22:16

> http://www.graphicsmagick.org/ men det er meget nørdet at bruge..

Tak for linket John. Jeg fandt ImageMagick som er noget i samme stil (de
bygger vidst på den samme beregningsmotor). Det er også lidt nørdet, men
ganske smart. Det lykkedes mig i hvert fald at få tegnet streger, pile og
indlagt tekst på mine billeder præcis der hvor jeg gerne ville have det. Og
så er det gratis

Andre læsere kan se mulighederne her:

http://www.ioncannon.net/linux/81/5-imagemagick-command-line-examples-part-1/

ImageMagick hjemmeside:
http://www.imagemagick.org/script/index.php

Lars

Fra : John V.

Dato : 30-10-10 20:45

Den 27-10-2010 23:16, Lars Thomsen skrev:
> [...]
> indlagt tekst på mine billeder præcis der hvor jeg gerne ville have det. Og

Det er "stort set" to udgaver af program, også til rigtig programmering
hvor det understøtter alverdens forskellige programmeringssprog.

Forskellen kan ses på
http://www.graphicsmagick.org/FAQ.html#how-does-graphicsmagick-differ-from-imagemagick

Det er da godt du kunne bruge systemet til noget, mange ville have givet
op med det samme.

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester