nedtrapning af nervemedicin
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 09-10-10 23:00

jeg har lige fået epikrisen hjem fra psyk som jeg skulle bruge som
dokumentasion i en sag jeg køre imod en helt igenem tåbelig læge - nå
men jeg læste den selvf også som jeg var ramt med lynet slog det mig -
at jeg tror fan jeg dårligt har haft hovedet fra puden siden jeg
begyndte på Seroquel min privat praktiserende læge ( der er letter
distræt ) havde tage fejl af
hvad der stod i epikrisen fra den psykiatrise overlæge og i stedet for 1
x 300 mg Seroquel om dagen var hun kommet til at give mig 2 x 300 mg
Seroquel ( det er mere ind hvad folk for der høre stemmer osv) - det
skal da så også sige at jeg har ikke haft et enste anfald psykisk smerte
siden - men på den anden side så ligger jeg 95 % af tiden i min seng og
er bare træt - nå bad min læge om at skrive en henvisning til en
psykiater (hun ringede det fluks ind på et web hotel) erfarede jeg da
jeg ringede en måned efter for at høre hvad det blev til ( jeg ved ikke
om det ikke er meget normalt man informere patienten om forhold som
denne ikke selv har adgang til) ?

Men det er jo så ikke til at drive en pysolog op der køre på henvisnings
ordningen der er masser der der gerne vil men de er ikke dækket og tager
1000 kr i timen ( til den pris må man kunne lave vand til vin)

Nå snakkede med min far om det her til aften han (han er praktiserende
læge) sagde jeg skulle trappe forsigtigt ned -
men det er noget satans noget hvis det går galt - hver gang jeg er
indlagt så sider der 2 andre i opløsning der har fået den ide at de er
raske (hvorfor der ikke er nogen grund til at blive ved med at tage
medicin) de blive RET DÅRLIGE ...

men findes der nogen opskrift på hvor meget man kan trappe ned med ?
nogen der har erfaringer med dette ?
Vil egentligt også gerne af med cepremil med tiden ...

Mv.
BMM

Fra : Karsten Jensen

Dato : 11-10-10 09:07

Den 09-10-2010 23:59, skrev Bo M. Mogensen :

> [...]
> indlagt så sider der 2 andre i opløsning der har fået den ide at de er
> raske (hvorfor der ikke er nogen grund til at blive ved med at tage

Under alle omstændigheder er det en god ting, at du selv ved at du ikke
kan undvære antipsykotisk medicin, i et eller andet omfang.

> men findes der nogen opskrift på hvor meget man kan trappe ned med ?
> nogen der har erfaringer med dette ?
> Vil egentligt også gerne af med cepremil med tiden ...

Jeg er ikke læge eller psykiater, men det er min erfaring at nedtrapning
af den slags medicin skal foregå _langsomt_. Serequel findes i doser på
ned til 25 mg. Man skal også være opmærksom på, at ved det meste
antipsykotiske medicin tager det uger/måneder, inden det viser sig om
man kan klare den på en mindre dosis. Men det virker som om du selv er
meget bevidst omkring de ting. Held og lykke med det

Mvh

Karsten