GPS
Fra : Torben Pd 57 Sirius

Dato : 09-10-10 08:18

Hej NG
Bare en tanke jeg fik, der er jo mange der har en GPS i deres bil, er
der nogen der har prøvet at sætte søkort i og så brugt den som søkort
plotter. Min tabke er: At fx. Garmin vel har brugt de samme stumper og
den samme teknik, i GPS'en til bilen har fx kort over hele europa.
Tekniken er vel ikke meget anderledes i en søkprtplotter, så øh.

En søkortplotter er jo gennerelt en noget bekostlig afærre,
Og så lige til alle dem der begynder at minde mig om papir søkort og
lign, jeg har navigeret v.hj.a papirsøkort og kompas i ca. 20 år iden
at blive grundejer.

Det var for at prøve et alternativ.

Og lige tak for et week end vejr, skal godt nok ud og sejle i morgen.

God vind
Torben
Pd 57 Sirius

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-10-10 15:46

On 09-10-2010 16:18, Torben Pd 57 Sirius wrote:
> [...]
> at blive grundejer.
>
> Det var for at prøve et alternativ.
>
> Og lige tak for et week end vejr, skal godt nok ud og sejle i morgen.

En gps er en enhed der viser positionen på et kort - Så jo, teknikken
kan anvendes også med søkort. Det gøres bla. i lande hvor Kort &
Matrikelstyrelsen _ikke_ sidder på flæsket. Søg på Google, og du vil se
at mange mener at det er for besværligt (USA og Canada).

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-10-10 15:48

On 09-10-2010 16:18, Torben Pd 57 Sirius wrote:

> Og lige tak for et week end vejr
>
> God vind
> Torben
> Pd 57 Sirius

Velbekomme

Karl Erik.

Fra : kiwi

Dato : 13-10-10 13:45

On 9 Okt., 16:18, Torben Pd 57 Sirius <tgb...@it.dk> wrote:
> [...]
> at blive grundejer.
>
> Det var for at prøve et alternativ.
>
> Og lige tak for et week end vejr, skal godt nok ud og sejle i morgen.

Nogle af Garmins vejnavigatorer kan faktisk bruge søkort, bla.
streetpilot I 3, streetpilot 510/550

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 14-10-10 03:01

Ja der er muligheder for at anvende en Garmin på søen med søkort se:
http://mce66.altervista.org/software.html

Mvh/Harding