Hvordan klares en lang flyrejse?
Fra : Steen Suder

Dato : 08-10-10 20:10

Hvad er jeres gode tips til at slippe nemmest gennem en lang flyrejse
(12+ timer) til østen?

Jeg vil anskaffe mig sådan en nakkepude (SleepOver), men derudover har
jeg ingen ideer (eller erfaring).

--
Steen Suder

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-10-10 20:24

, Steen Suder skrev::
> Hvad er jeres gode tips til at slippe nemmest gennem en lang
> flyrejse (12+ timer) til østen?
>
> Jeg vil anskaffe mig sådan en nakkepude (SleepOver), men
> derudover har jeg ingen ideer (eller erfaring).

En sovepille kan gøre turen kortere. Og hvis du ikke er vant
til lange flyrejser: husk at tage skoene af.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridge på computeren:

Fra : N_B_DK

Dato : 08-10-10 20:50

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> En sovepille kan gøre turen kortere. Og hvis du ikke er vant
> til lange flyrejser: husk at tage skoene af.

Og det kan klart anbefales at prøve og vende sig til tiden i ankomst landet
på forhånd hvis man har muligheden for det.

--
MVH. N_B_DK

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-10-10 16:13

On Sat, 09 Oct 2010 02:24:24 +0700, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>En sovepille kan gøre turen kortere. Og hvis du ikke er vant
>til lange flyrejser: husk at tage skoene af.

>--

Det med skoene kan godt vente til opstigningen er ovre, ellers er det
ikke umuligt at man skal bagud for at lede efter dem.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-10-10 17:21

folmer@rasmussen.dk skrev::

> Det med skoene kan godt vente til opstigningen er ovre, ellers er det
> ikke umuligt at man skal bagud for at lede efter dem.

Ja ja, nu er det jo ikke os alle, der går med rulleskøjter,
når vi skal ud og flyve

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder, der samtidig er nemme at huske:

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-10 15:45

On Sat, 09 Oct 2010 02:24:24 +0700, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> husk at tage skoene af.

Ja, og så fire halve med Gamle Ole, så bliver der god plads :)

Sokker i stedet for skoene kan være fint, hvis der bliver koldt ved
gulvet.

Fra : michael

Dato : 18-10-10 19:05

Den 08-10-2010 21:24, Kim Ludvigsen skrev:

> En sovepille kan gøre turen kortere. Og hvis du ikke er vant til lange
> flyrejser: husk at tage skoene af.

Og hvis du ikke er vant til at tage bad og skifte tøj: Husk at have
nyvaskede fødder og rene strømper...

/michael

Fra : ___P.Sir

Dato : 08-10-10 20:27

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> timer) til østen?
>
> Jeg vil anskaffe mig sådan en nakkepude (SleepOver), men derudover har jeg

Ja, nakkepude fin, ørepropper, øjemaske, behageligt tøj (medbring evt.
joggingtøj, skift når I skal sove), en bog at blive søvnig på, evt.
"indslumringspiller" af en eller anden lovlig slags - for den nemmeste måde
at komme gennem en sådan tur er at sove så meget som muligt! Og derfor også:
Spis ikke for meget, så maven bliver urolig, og mininum alkohol, men hellere
vand.
God tur...
Preben

Fra : N_B_DK

Dato : 08-10-10 20:52

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> wrote in message
>for den
> nemmeste måde at komme gennem en sådan tur er at sove så meget som
> muligt!

Det kommer sandelig an på hvornår på dagen man ankommer på destinationen,
det er ikke super smart at sove så meget som muligt, hvis man ankommer om
aftenen.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-10-10 21:24

On Fri, 08 Oct 2010 21:10:01 +0200
Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> Hvad er jeres gode tips til at slippe nemmest gennem en lang flyrejse
> (12+ timer) til østen?
>
> Jeg vil anskaffe mig sådan en nakkepude (SleepOver), men derudover
> har jeg ingen ideer (eller erfaring).

en 12timers tur er generelt hurtigt overstået. Se et par film, spis den
mad der bliver serveret, læs lidt og gå lidt frem og tilbage på
gangen....og så er man fremme

kim

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-10-10 10:58

Steen Suder skrev:

> Hvad er jeres gode tips til at slippe nemmest gennem
> en lang flyrejse (12+ timer) til østen?

Hvis du er ung, sund og rask, skulle der ikke være
andre problemer end dem der er nævnt. Men hvis man
som jeg, er lidt ældre og eventuelt har problemer med
blodkredsløbet i benene, anbefales det at bruge nogle
støttestrømper, fx af typen "Anti-Embolism Stockings".

Her står lidt om emnet, samt flere gode råd om lange
flyrejser:

http://www.laegehaandbogen.dk/default.aspx?menu=2855&submenu=2856&document=1465

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : smiley

Dato : 09-10-10 13:30

On 09-10-2010 11:58, Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> blodkredsløbet i benene, anbefales det at bruge nogle
> støttestrømper, fx af typen "Anti-Embolism Stockings".

Jeg ved ikke hvor ældre man behøver at være.
jeg har brugt dem siden jeg var i 30erne, det
er bare behageligt, og når man nu ikke må smide
fusserne op sædet foran.

Og hvis man ikke er svensk charter turist,
så er det bedste man kan drikke, vand, glem
øl, vin, juice og sodavand og drik godt med
vand.

Så er der flymaden, den er ofte ikke for smart,
men man ender som regel med at æde den alligevel,
og man har det fuldstændig som når man kommer ud
fra en burger biks "aldrig mere". En madpakke med
noget råt og godt, som man er vandt til. Jeg kan
ikke anbefale et stykke med gammel ole, man må
godt bruge hovedet inden man pakker en dåse med
surstrømming.

Jeg har været utrolig heldig på mange af mine
lange rejser med ofte at få en hel stolerække
eller blive tilbudt een. Jeg har indimellem
lagt mig på gulvet mellem sæderne eller i
gangen. Men der skal man lige mærke stemningen,
som regel er personalet forstående og fleksibel,
men man kan støde ind i en der har en dårlig dag.
Men der er lidt godt at kunne ligge og strække ud
på de helt lange stræk.

Som nævnt af andre, behageligt tøj og gerne i lag,
det ene øjeblik kan det være køligt og et andet er
det lige varmt nok.

-max-