Startside skal forsvinde og velkomstside s~
Fra : Hans Andersen

Dato : 09-10-10 19:23

Hej
Jeg har søgt men kan ikke rigtig finde svaret på flg:
www.alhagrafisk.dk/ic-result har jeg en startside som jeg
gerne vil have til at forsvinde efter nogle sekunder, hvorefter
velkomstsiden skal komme frem.
Det er for at undgå at besøgende selv skal klikke på logoet.
Siden er ikke offentlig endnu.
mvh
Hans

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leif Neland

Dato : 09-10-10 19:56

url=http://www.alhagrafisk.dk/ic-result/velkommen.php" />

Fra : Birger Sørensen

Dato : 09-10-10 20:30

Leif Neland:

> url=http://www.alhagrafisk.dk/ic-result/velkommen.php" />

Måske en timer i js, når der nu bruges js i forvejen, eller...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Hans Andersen

Dato : 11-10-10 17:21

> url=http://ic-result.dk>

Dette fungerer fint i FF og Safari men i IE står velkomssiden og
blinker som om den skal reloade.
Er det fordi IE skal have nogle ekstra koder for at forstå det?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 11-10-10 18:16

Den 11-10-2010, skrev Hans Andersen:

> [...]
> blinker som om den skal reloade.
> Er det fordi IE skal have nogle ekstra koder for at forstå det?

Der er vist noget med at settings kan sættes så viderestilling på den
måde ikke uden videre accepteres.
Altså - det er brugerens valg om hyn vil gå til den side du prøver at
flytte til, og ikke noget en "programmør" skal bestemme.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 11-10-10 19:15

Den 11-10-2010 19:16, Birger Sørensen skrev:

> [...]
> Altså - det er brugerens valg om hyn vil gå til den side du prøver at
> flytte til, og ikke noget en "programmør" skal bestemme.

Så kan man jo supplere med en javascript-redirect også.

Desuden en "klik her for at fortsætte", så kan man ikke gøre mere for de
bagstræbende brugere.

Leif

Fra : Birger Sørensen

Dato : 11-10-10 19:36

Leif Neland udtrykte præcist:

> Så kan man jo supplere med en javascript-redirect også.
>
> Desuden en "klik her for at fortsætte", så kan man ikke gøre mere for de
> bagstræbende brugere.
>
> Leif

Det var vist egentlig noget sikkerhed, der fik M$ til at indføre det.
Hvorfor børsterne selvfølgelig bruger js-teknikken.
Og jeg mener faktisk man kan blokere for redirect med js også...

Men jo, man kan blande teknikkerne.
Man kunne også forstille sig at logoet ligger på samme side, men kun
bliver vist i de første sekunder - man skal så bare starte tidsmålingen
på onload på elementet. Så slipper man helt for redirect.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-10-10 21:28

Hans Andersen skrev:

> på www.alhagrafisk.dk/ic-result har jeg en startside som jeg
> gerne vil have til at forsvinde efter nogle sekunder, hvorefter
> velkomstsiden skal komme frem.

Du har fået svar på dit spørgsmål.

Overvej at vise den rigtige side med det samme. Ventetid
irriterer.

--
Bertel

Fra : Hans Andersen

Dato : 10-10-10 17:50

> Overvej at vise den rigtige side med det samme. Ventetid
> irriterer.

Du har ganske ret.
Men går du ind på www.ic-control.se kan du se hvorfor han også vil
have lidt flimmer.