Peter Nicolaysen syndromet
Fra : M Hatting

Dato : 07-10-10 00:22

Kan en fiks persom ikke oprette en nyhedsgruppe til den ivrige Peter
Nicolaysen.
Derved kan alle eller ingen abonnere på den ???

Mvh Psykofarmika Pede.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-10-10 07:26

> Kan en fiks persom ikke oprette en nyhedsgruppe til den ivrige Peter
> Nicolaysen.
> Derved kan alle eller ingen abonnere på den ???

Nej, sådan fungerer det desværre ikke. Man er nødt til at blokere ham i sin
egen newsreader, og så i øvrigt håbe på at han bliver indlagt igen. Det ser
dog ud til at han ikke er syg nok til en tvangsindlæggelse.
Det er på den ene side rart at bo i et land, hvor man ikke kan tvinges til
behandling mod sin vilje, men på den anden side svigter vi nogle mennesker,
der ikke er i stand til at tage vare på sig selv. Det findes der ikke
umiddelbart nogen løsning på, og derfor er vi nødt til blot at ignorere
Peter.

Mvh Maria

Fra : kjaer

Dato : 08-10-10 19:12

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> på sig selv. Det findes der ikke umiddelbart nogen løsning på, og
> derfor er vi nødt til blot at ignorere Peter.

Men hvis han, som han selv siger, har været udsat for en fejlbehandling?
Hvis det han oplever er en hjernevask, selv om behandlerne kalder det EMDR
eller andre profesionelle betegnelser, så er det vel hjernevask han har
været udsat for?
Der er nok en grund til at psykoterapi ikke må udføres af andre end de der
er uddannet til det.
Endnu en behandling vil selvfølgelig løse problemet for dem der er trætte af
ham, men ikke for manden selv.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-10-10 19:32

> Men hvis han, som han selv siger, har været udsat for en fejlbehandling?

Det ændrer jo ikke at manden er bibndegalg og hører/ser syner, som intet har
med virkeligheden at gøre.

> Hvis det han oplever er en hjernevask, selv om behandlerne kalder det EMDR
> eller andre profesionelle betegnelser, så er det vel hjernevask han har
> været udsat for?

Det kan altid diskutteres om din og min måde at opfatte virkeligheden er den
rigtige eller den forkerte i forhold til Peters måde at opfatte den på.
Udgangspunktet må dog være at vi andre ikke kan se at han er programmeret
til noget som helst, og at hans skriverier er meget urolige og
inkonsekvente.

Behandlig skulle jo gerne hjælpe manden - dybest set er vi andre jo
ligeglade.

Mvh Maria

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 08-10-10 16:25

Den 07/10/10 01.21, M Hatting skrev:

> Kan en fiks persom ikke oprette en nyhedsgruppe til den ivrige Peter
> Nicolaysen.
> Derved kan alle eller ingen abonnere på den ???
>
> Mvh Psykofarmika Pede.

Jeg har haft Peter ignoreret siden maj og det har givet en helt
fantastisk ro. Ingen indlæg fra den side overhovedet. Kan anbefale dig
at gøre det. Tilgengæld har jeg desværre lagt mærke til at antallet af
indlæg i denne gruppe fra andre personer er faldet drastisk -
sandsynligvis pga den flooding som ovenstående person har stået bag. Det
er rigtig ærgerligt, for det var ellers en interessant gruppe før Peters
indtrængen.

Hilsen Jesper

Fra : M Hansen

Dato : 08-10-10 19:04

Hej Jesper

Hvordan ignrere jeg ham og hans mails så de ikke viss i programmet Windons
mail.
Jeg er lige som mange andre træt af hans misbrug g gruppen. Han fylder alt
for meget.

Vh Hansen

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 13-10-10 05:48

Den 08/10/10 20.03, M Hansen skrev:
> [...]
> Windons mail.
> Jeg er lige som mange andre træt af hans misbrug g gruppen. Han fylder

Hej

Jeg bruger ikke Windows Mail så jeg har ikke et svar på dette. Jeg
benytter Mozilla Thunderbird, og her findes der et menupunkt som hedder
"Funktioner -> Meddelelsesfilter". I dette filter har jeg oprettet en
regel der hedder "Hvis meddelelse er fra: Peter Nicolaysen - så udfør
handling=slet meddelelse".

Jeg er ikke en ørn i filtre, men ovenstående var nemt fordi det er "peg
og klik" i Thunderbird.

Mvh Jesper