Cornus mas
Fra : Aksel

Dato : 05-10-10 16:27

Det vrimler med bær (stenfrugter) i vores cornus mas. De falder ned på
fliserne,og vi skal passe på med ikke at træde på dem - og slæbe farven med
ind i gulvtæpperne.
Jeg har læst, at "bærrene" kan bruges til noget, men til hvad? Rent
umiddelbart er konsumeringen ingen absolut nydelse. Sidste år lavede jeg
"snaps" af dem, men det røg lige ud i vasken, udrikkeligt.
Er der nogen, der har en opskrift?
Mvh
Aksel

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-10-10 22:20

"Aksel" <Aksel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> umiddelbart er konsumeringen ingen absolut nydelse. Sidste år lavede jeg
> "snaps" af dem, men det røg lige ud i vasken, udrikkeligt.

Jeg fandt dette link hvor der står.:" De røde bær er sure, men velegnede til
saft, syltning (Cocktailbær).

http://www.netleksikon.dk/k/ki/kirsebaer_kornel__cornus_mas_.shtml

--
Venlig hilsen Tove