Kan man få en elmåler, som kan bruges i 10~
Fra : Hogo Blokk

Dato : 06-10-10 04:49

Jeg har en dong spar elmåler, men den
kan kun måle i stik.

Jeg vil gerne måle mit elforbrug på hver sikring.
Kan man få en elmåler, som kan sættes i og så
måle forbruget fra 10A stikket.

--
Hilsen Hugo

Fra : Martin Bak

Dato : 06-10-10 08:19

"Hogo Blokk" <hugob@live???fjernes???.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en dong spar elmåler, men den
> kan kun måle i stik.
>
> Jeg vil gerne måle mit elforbrug på hver sikring.
> Kan man få en elmåler, som kan sættes i og så
> måle forbruget fra 10A stikket.

Prøv at spørge i dk.teknik.el. De diskutterer noget tilsvarende med jævne
mellemrum, så der vil du uden tvivl kunne få kvalificeret svar på dit
spørgsmål.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : CC

Dato : 06-10-10 09:20

Den 06-10-2010 05:49, Hogo Blokk skrev:
> Jeg har en dong spar elmåler, men den
> kan kun måle i stik.
>
> Jeg vil gerne måle mit elforbrug på hver sikring.
> Kan man få en elmåler, som kan sættes i og så
> måle forbruget fra 10A stikket.

Forstår ikke rigtigt hvad du mener med "forbruget fra 10A stikket"

Du kan ikke få en færdig dims, der kan monteres over sikringen og
afsluttes i en stikdåse hvor du kan tilslutte din spare måler,
eller tilslutte spare måleren i en stikkontakt og måle forbruget i hver
sikringsgruppe.

Det nemmeste vil nok være at få sådan en fyr:
https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/assets/datasheet/jyWM12-96_data_e.pdf

og tilslutte den via strømtransformere til hver sikringsgruppe

Fra : Max

Dato : 06-10-10 11:03

Hej Hogo

> Jeg vil gerne måle mit elforbrug på hver sikring.
> Kan man få en elmåler, som kan sættes i og så
> måle forbruget fra 10A stikket.

Sådan en har du jo i tavlen. Fjern de to af sikringerne
og så kan du aflæse forbruget på den sidste.

Ellers spørg i dk.teknik.el

Max

Fra : Hogo Blokk

Dato : 06-10-10 20:41

> Hej Hogo

> Sådan en har du jo i tavlen. Fjern de to af sikringerne
> og så kan du aflæse forbruget på den sidste.

> [...]
Jeg har 10 sikringer monteret og kan ikke stoppe alle disse i et døgn
uden problemer med familien.

Jeg prøver dk.teknik.el
Tak for svar og henvisninger.

--
Hilsen Hugo

Fra : Benny Andersen

Dato : 06-10-10 06:38

On 6 Okt., 05:49, "Hogo Blokk" <hugob@live???fjernes???.dk> wrote:
> [...]
> kan kun måle i stik.
>
> Jeg vil gerne måle mit elforbrug på hver sikring.
> Kan man få en elmåler, som kan sættes i og så

sættes i hvor og definer '10A stikket'

Tænker du på sådan en:
http://www.controlenguk.com/article.aspx?ArticleID=15046

(AO solgte dem i uge 22-30 for 452 ex.moms)

Fra : Leif

Dato : 06-10-10 16:05

"Benny Andersen" <a.mail.user@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> kan kun måle i stik.
>
> Jeg vil gerne måle mit elforbrug på hver sikring.
> Kan man få en elmåler, som kan sættes i og så

Mon ikke Hugo tænker på at fjerne sikringen,
skrue en ny dims og få en udlæsning herfra.....

Måske et emne for en triker med drejebænk?

Mvh, Leif

Fra : Hogo Blokk

Dato : 06-10-10 20:37

> sættes i hvor og definer '10A stikket'
>

> Mon ikke Hugo tænker på at fjerne sikringen,
> skrue en ny dims og få en udlæsning herfra.....
>
> Måske et emne for en triker med drejebænk?
>
> Mvh, Leif
Jo, Leif, du forstår mig, det var faktisk hvad jeg havde tænkt mig.

--
Hilsen Hugo