Borepatron der passer i en bits holder ?
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 05-10-10 18:17

Findes der ikke en borepatron der passer i en bits holder ?

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Leif

Dato : 05-10-10 18:26

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Findes der ikke en borepatron der passer i en bits holder ?

Sikkert ikke, men her er min opskrift, som hermed bliver
offentliggjort til alm. afbenyttelse:

1) skil din bitholder ad - let med et par hammerslag,
2) smid holderen væk og behold det 6-kantede stykke,
3) svejs et stykke rundstål på 6-kanten,
4) sæt 6-kanten op i drejebænkens klo, drej af, lav gevind,
5) skru det sammen med din borepatron,
6) vupti det var vel det.........

Mvh, Leif

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 05-10-10 18:29

Leif frembragte:
> "Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
>>
> Sikkert ikke, men her er min opskrift, som hermed bliver
> offentliggjort til alm. afbenyttelse:

> 1) skil din bitholder ad - let med et par hammerslag

Tjek...

> 2) smid holderen væk og behold det 6-kantede stykke,

Tjek...

> 3) svejs et stykke rundstål på 6-kanten,

Hmm duer nok ikke med min loddekolbe

> 4) sæt 6-kanten op i drejebænkens klo, drej af, lav gevind,

Hmm har ikke noget der bare ligner en drejebænk

> 5) skru det sammen med din borepatron,

Skal indkøbes

> 6) vupti det var vel det.........

Knap nok, men god ide

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Max

Dato : 05-10-10 22:19

Hej Leif

> Sikkert ikke, men her er min opskrift, som hermed bliver
> offentliggjort til alm. afbenyttelse:

De findes da i massevis og har gjort det i mange år.

Max

Fra : Klaus G.

Dato : 05-10-10 18:51

> Findes der ikke en borepatron der passer i en bits holder ?
Mener du sådan noget her?
http://www.hitachi-powertools.dk/?vis=produkter&langID=2&cm=s&gid=4897&prodid=60010822

Altså hvor man ligsom fastkøre bitsholderen uden at "stramme grebet" som man
normalt gør? De kalder det for:
"Værktøjsholder    1/4" indv. sekskant"

--
Klaus G.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 05-10-10 19:08

Klaus G. skrev:
> [...]

> Altså hvor man ligsom fastkøre bitsholderen uden at "stramme grebet" som man

Nej, jeg søger en borepatron der kan monteres på den type maskine, helt
præcist denne her, det er sjældent nødvendigt, men kunne være rart

I øvrigt en super lækker skruemaskine

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : langwadt@fonz.dk

Dato : 05-10-10 11:52

On 5 Okt., 19:17, Brian Vestergaard <only4use...@gmail.com> wrote:
> Findes der ikke en borepatron der passer i en bits holder ?
>
> --
> Venligst / regards
> Brian Vestergaard (2620)

sikker på jeg har set dem i Bauhaus

-Lasse

Fra : JBH

Dato : 05-10-10 20:02

<langwadt@fonz.dk> skrev i en meddelelse
On 5 Okt., 19:17, Brian Vestergaard <only4use...@gmail.com> wrote:
> Findes der ikke en borepatron der passer i en bits holder ?

> [...]

Eller hos Harald ?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9763&Grp=&n=10

mvh
JBH

Fra : Lars Hansen

Dato : 06-10-10 06:33

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> <langwadt@fonz.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Og lige netop denne fra HN købte jeg får en del år siden, den er simpelthen
genial og seriøst holdbar.
Lars Hansen

Fra : Leif

Dato : 06-10-10 16:21

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i meddelelsen

> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Øv - den havde jeg overset - fan**e billig.

/Leif

Fra : Per*

Dato : 30-10-10 08:15

"JBH"

> Eller hos Harald ?
>
> http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9763&Grp=&n=10

Jeg har den - og den fungerer fint sammen med Bahco´s låsende bitholder.
Patronen er dog kun til bor op til 6½mm, men det er osse nok når man har
brug for at skifte mellem at bore for og skrue.

mvh Per