Outlook fejler ved afsendelse af mail (udl~
Fra : Jan_LR

Dato : 05-10-10 19:24

Hej.
Jeg sidder i Thailand, med et lokalt usb modem.
Når jeg prøver at sende mail fra outlook, får jeg flg. fejl:
"Opgaven 'mail.pop3.dk - sender' rapporterede en fejl (0x80042109) :
'Outlook kan ikke oprette forbindelse til e-mail-serveren til udgående
post (SMTP). Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal
du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.'"

Kan nogen hjælpe ?
Jan

Fra : Lars E. P.

Dato : 06-10-10 07:26

Tue, 5 Oct 2010 18:23:54 -0700 (PDT), skrev Jan_LR
<jan.23247317@gmail.com> :

> [...]
>post (SMTP). Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal
>du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.'"

Google er din ven: prøv at søge på fejlkoden

Hilsen Lars

Fra : Lars E. P.

Dato : 06-10-10 07:40

Wed, 06 Oct 2010 08:25:44 +0200, skrev Lars E. P.
<usenet@SLETkal2000.dk> :

>Tue, 5 Oct 2010 18:23:54 -0700 (PDT), skrev Jan_LR
><jan.23247317@gmail.com> :

>Google er din ven: prøv at søge på fejlkoden
>
>Hilsen Lars

OK - jeg ser lige at du forsøger at bruge en pop3-server som ikke
eksisterer. pop3-serveren hedder pop3.mail.dk, men du skal bruge en
SMTP-server for at sende, og den hedder asmtp.mail.dk. Du skal bruge
port 587 og så kræver den godkendelse.

Men brug deres webmail, det er det nemmeste når man er i udlandet.

Hilsen Lars

Fra : carlsen

Dato : 17-11-10 01:12

Hej

Jeg har 2 spørgsmål - ét generelt og ét specificeret til denne gruppe.

Lige nu benytter jeg en svar-funktion for at komme ind med mit indlæg.

1) Er der ikke en funktion: Nyt indlæg ?

2) I går oplevede jeg - pludselig - i Outlook, at jeg ikke kan bruge
links, som er i mailen ved blot at klikke.
Der kommer en meddelelse : "Handlingen er blevet annulleret
p.g.a.begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren."

Her på min egen computer er adm. jo mig selv, så hvad hjælper
det ? Jeg synes at have kigget i system "alle steder" - uden
resultat.

Kan nogen af jer givet et bud på, hvad der er sket - og hvad der kan
gøres for at genoprette link-funktionen.

Venlig hilsen
Jørgen Carlsen