Gider ikke skrive html!
Fra : Morten P

Dato : 03-10-10 12:37

Findes der ikke et rent php abstraktions lag, så jeg slipper for at skrive
html?

Jeg leder ikke efter et template system a la smarty der er aaaalt for
komplekst og som kræver template files, men noget a la:

<?

$s .= start_form();
$s .= start_table();
$s .= add_row($data);

$s .= select($name, $default, $options);

?>

Så jeg vil skrive html tags i php, meget lig Perls CGI metoder

Findes den slags?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-10-10 22:38

Morten P wrote:
> Findes der ikke et rent php abstraktions lag, så jeg slipper for at
> skrive html?

> Så jeg vil skrive html tags i php, meget lig Perls CGI metoder

Hvis du ikke behersker html, får du nok ikke php til at generere valid html.
Det kræver, at man kan gennemskue, hvad php gør og hvor, når den udskriver
html.

Vil du ikke have et cms, er der nok ikke nogen vej uden om at lære html.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Morten P

Dato : 05-10-10 06:31

> Hvis du ikke behersker html, får du nok ikke php til at generere valid
> html. Det kræver, at man kan gennemskue, hvad php gør og hvor, når den
> udskriver html.

Det har jeg 100% styr på, det fremgik ikke tydeligt, jeg ønsker blot ikke at
embedde html.

Efterfølgende fandt jeg Cakephp og Zend som kan klare opgaven, men de er for
komplekse.

Nu har jeg bygge mig to klasser Form og HTML, som kan gøre det jeg ønsker.

E.g.

print $f->select('name', $values, $chosen, 'Choose here', $args);

og

print $h->nbsp(5); # Fem &nbsp;

Det giver mig en fin frihed og ro til at gøre det jeg er god til, læsevenlig
og pæn kode