vinter placering af scooter ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-10-10 22:59

jeg har pt min stående i min gang for det første bliver den ikke
stjålet for det andet så bliver den ikke slidt af vejer og vind
men jeg kan ikke komme uden om den står sgu noget i vejen tænkte på at
slå 4 pæle i jorden også lægge en præsending
over - køre den der ind også sætte de 3 låse i gang som jeg har når den
står der - jeg tvivler dig på der er nogen der løber med den når jeg er
hjemme for det første bliver hunden helt elektrisk hvis der kommer nogen
for det andet går alarmen i gang ... og hvis jeg ikke er hjemme så
stiller jeg den bare i min gang ...

men dvs på den måde er den fugt beskyttet - men tager den nogen skade af
at blive kold ?

Mv.
BMM

Fra : Per

Dato : 05-10-10 06:53

Bo M. Mogensen wrote:

> men dvs på den måde er den fugt beskyttet - men tager den nogen skade
> af at blive kold ?

Nej det tager den ingen skade af overhovedet. Greb og gas kan dog være træge
pga. kulde. Og batteriet får nedsat sin kapacitet.

Fugt er tilgengæld fjenden, men det sørger du jo for.

Tænk på, at man bruger køretøjer hvor der kan være -30 til -40 grader andre
steder på kloden. Intet problem. Der kan dog være problemer med brændstoffet
og brændstoftilførslen ved så lave temperaturer.

Mange motorbåde overvintrer også uden problemer.

Er den vandkølet så sørg for rigtig blandingsforhold i kølevæsken, så det
ikke fryser til - samt at du har den rigtige olie på maskinen.

Mvh. Per

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 07-10-10 04:38

Den 05-10-2010 07:52, Per skrev:

> [...]
> brændstoffet og brændstoftilførslen ved så lave temperaturer.
>
> Mange motorbåde overvintrer også uden problemer.

Nå ja ...

> Er den vandkølet så sørg for rigtig blandingsforhold i kølevæsken, så
> det ikke fryser til -

Hmm ja det ved jeg jo så ikke om den er ?

> samt at du har den rigtige olie på maskinen.

Nahh nu har den kørt 150 km med på den olie den har så mon ikke det går

Fra : Hagar

Dato : 06-11-10 04:24

"Bo M. Mogensen" skrev i meddelelsen

[...]

Nu ved jeg så ikke hvor længe den skal stå sådan, men jeg har set både der
var taget på land vinteen over, og de var som sandblæst der hvor
præsendingen havde haft kontakt på grund af sand og andet godt.

Hagar