Hvorfor ikke siliconeolie til træ?
Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 04-10-10 22:42

Hvorfor er siliconeolie ikke vidundermidlet til træ?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 04-10-10 22:47

Hej Preben

> Hvorfor er siliconeolie ikke vidundermidlet til træ?

Er det ikke det da ?

Max

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 05-10-10 22:46

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

> Er det ikke det da ?

Hej Max,
Dit svar må jo bero på egne erfaringer eller kendskab til andres?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 05-10-10 22:59

Hej Preben

> Dit svar må jo bero på egne erfaringer eller kendskab til andres?

Dit spørgsmål får det til at se ud som om du har en viden omkring
emnet, men det er måske bare et gæt ?

Max

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 05-10-10 23:07

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

> Dit spørgsmål får det til at se ud som om du har en viden omkring
> emnet, men det er måske bare et gæt ?

Min eneste tilgang er, at jeg hidtil aldrig har set produkter hvor det
fremhæves at de indeholder siliconeolie.

Viden begrænser sig til at det kan suges ned i træ, og gøre det vandskyende.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : CC

Dato : 05-10-10 10:50

Den 04-10-2010 23:41, Preben R. Sørensen skrev:
> Hvorfor er siliconeolie ikke vidundermidlet til træ?

Jeg vil gætte på, at det lægger sig på overfladen, og trækker ikke ned i
træet. Behandler du alle sider får du en "lukket" trækasse, træet kan
ikke ånde og vil flække med tiden.

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 05-10-10 22:49

"CC" <cc@mail.dk> skrev

> Jeg vil gætte på, at det lægger sig på overfladen, og trækker ikke ned i
> træet. Behandler du alle sider får du en "lukket" trækasse, træet kan ikke
> ånde og vil flække med tiden.

Siliconeolie fås i mange molekylelængder, og de tynde trækker fint ind i træ
uden at lukke.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : CC

Dato : 06-10-10 09:08

Den 05-10-2010 23:49, Preben R. Sørensen skrev:

> "CC" <cc@mail.dk> skrev

> Siliconeolie fås i mange molekylelængder, og de tynde trækker fint ind i
> træ uden at lukke.
Jamen så bruger du bare dem...

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 06-10-10 20:43

"CC" <cc@mail.dk> skrev
> Jamen så bruger du bare dem...

Madolie har samme egenskab, skal jeg så bruge raps eller majs?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen