Typebestemmelse af Danfoss-termostater
Fra : Erik Andersen

Dato : 04-10-10 22:12

Jeg har efterhånden en del termostater (til centralvarme) + følere liggende.
Er der en metode til at se hvilken type det er? Jeg kan ikke se
typebetegnelser skrevet på hverken armaturer eller følere.
Nogle er gamle og andre af nyere type. Alle er Danfoss.

Med venlig hilsen
Erik Andersen

Fra : Mads

Dato : 05-10-10 15:37

http://varme.danfoss.dk/pcmfiles/14/vvs/01_09_afsnit_1_02.pdf

Fra : Erik Andersen

Dato : 05-10-10 20:52

"Mads" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> http://varme.danfoss.dk/pcmfiles/14/vvs/01_09_afsnit_1_02.pdf

Det får jeg ikke meget ud af. Jeg kan ikke se på ventilerne hvilken type de
er og jeg kan ikek se på følerne hvilken type de er og hvilken ventil de
tilhører.
Er der nogle kendetegn?
F.eks. på FJVR, som er en returventil til gulvvarme.

Mvh Erik Andersen

Fra : Mads

Dato : 08-10-10 19:09

Hvis du kigger på side 1.18 så kan du se om du har en rav eller ravl
termostat. Samtidigt kan du måle dig til hvad føleren (?) har af diameter,
om den er en rav eller ravl.

Du kan også kigge på
http://dk.private.danfoss.com/PCMPDF/DK_Radiatortermostatbrochure.pdf

Eller danfoss.dk og så klikke lidt rundt.

Eller du kan smide det ud og købe noget nyt

Mvh
Mads