Hjælp til Html.dk's ASP tutorial
Fra : Christian Dahl Niels~

Dato : 02-10-10 19:59

Goddag Html.
jeg er igang med at gennemgå jeres tutorials og er kommet til
asp.
hvor jeg så er stødt på problemer fra starten af.
sådan lyder den første opgave:
Start med at lave et ganske almindeligt HTML dokument, navngiv
filen default.asp, og placer den i roden af sitet. På din server
er stien c:\inetpub\wwwroot\default.asp.

(http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion3.asp)

jeg forstår ikke hvad jeg skal, har prøvet mig frem, men kan ikke
helt komme videre. hvilke værktøjer skal jeg anvende?
altså jeg opretter et html dok kaldt default.asp og lægger de i
den wwwroot. dok'et indeholder de viste koder plus asp koderne.
næste trin er så at jeg skal åbne det i en browser og der kan jeg
så ikke komme længere. Google Chrome og Explorer kan ikke vise
filen som den er. skal jeg anvende iis før jeg kan åbne den?
og i såfald hvordan gør jeg det.

på forhånd tak
mvh. Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-10-10 22:44

Christian Dahl Nielsen wrote:
> Goddag Html.
> jeg er igang med at gennemgå jeres tutorials og er kommet til
> asp.

Du har ikke skrevet til html.dk, du har skrevet til usenet, som html.dk
nasser på.

> [...]
> filen default.asp, og placer den i roden af sitet. På din server
> er stien c:\inetpub\wwwroot\default.asp.

Har du installeret en lokal webserver (IIS) på din computer? Det må være
det, der omtales i nævnte artikel, at dømme efter din beskrivelse. Har du
installeret denne, skal du lægge dit webprojekt i nævnte mappe
c:\inetpub\wwwroot og for at se siden afviklet i en browser, skal du i
adresselinjen på denne skrive http://lokalhost eller 127.0.0.1 og trykke
[Enter].

http://hjemmesideskolen.dk/net/iis.php?id=iisinst

Erik Ginnerskov