Varmeblæser med justerbar blæser
Fra : Carsten

Dato : 30-09-10 20:37

Alle de varmeblæsere jeg har fundet på nettet (til sommerhuset) er med
termostat og watt-indstilling, men de blæser alle med en fast hastighed - og
ofte er det med samme lydniveau som et Saab Dragen jetfly. Er der nogen her
som kender en model hvor også ventilatoren kan indstilles i trin ?

Takker,
Carsten

Fra : Aksel

Dato : 01-10-10 12:02

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og ofte er det med samme lydniveau som et Saab Dragen jetfly. Er der nogen
> her som kender en model hvor også ventilatoren kan indstilles i trin ?

Det er et spørgsmål, om du ikke skulle overveje en vægophængt varmepumpe til
sommerhuset. Til vores udestue har vi en sådan, og den har flere
indstillinger på blæser - næsten støjfri - og på varmeaggregatet - og så kan
den også køle. Den er forholdsvis billig i anskaffelse, men ret dyr i
installationsudgifter. Vores hedder DS 20 og den har kørt upåklageligt i 4
år.
Se www.andes.dk el. www.appliance-group.com og www.Klimamontage.dk

Mvh
Aksel

Fra : Carsten

Dato : 01-10-10 20:47

"Aksel" <Aksel@hotmail.com> wrote in message
> Det er et spørgsmål, om du ikke skulle overveje en vægophængt varmepumpe
> til
> sommerhuset.

Har 2 stk VPs herhjemme så jeg kender godt til dem, men det er nu ikke lige
først for i sommerhuset. Der er ikke noget godt sted sådan en indedel kan
hænge og prisen er jo også lidt anderledes end en varmeblæser.
Sommerhuset er isoleret efter den nye helårshus-standard så elradiatorer er
nok til at holde det varmt - uden at det bliver for dyrt. Elradiatorer er
bare ikke så gode til at fordele den varme de giver. Det er en varmeblæser
bedre til.

Carsten