FF stort problem.
Fra : Per H

Dato : 30-09-10 16:47

Jeg har efter at have skannet for virus med mailwarebytes, fået
volsomme problemer med FF.

antivirusprogrammet syndtes at Firefox tilbehør, skulle være malware,
og satte dem i karentæne, hvorefter FF ikke ville starte op normalt,
men kun i fejlsikret tilstand.

Jeg har nu restoret viruskanningen, så alt skulle være som før, men
jeg kan stadig ikke starte FF op, ej heller hvis jeg gendanne W7 til
tidligere tidspunkt.
Jeg har prøvet at geninstalere FF, uden held. Men hvad hvis jeg nu
afinstalerer FF, er mine bormærker så væk ved ny instalering, og i
hvilken mappe ligger de bogmærker.

håber på hjælp så flere dage ikke ødelægges

per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-09-10 19:11

Per H skrev::
> [...]

> Jeg har prøvet at geninstalere FF, uden held. Men hvad hvis jeg nu
> afinstalerer FF, er mine bormærker så væk ved ny instalering, og i

Dine bogmærker, udvidelser og indstillinger berøres ikke af
en af- og geninstallation. Det betyder også, at hvis fejlen
ligger et af disse steder, vil en geninstallation ikke gøre
nogen forskel.

> håber på hjælp så flere dage ikke ødelægges

Du kan prøve at starte Firefox i fejlsikret tilstand og så
slå alle udvidelserne fra. Geninstaller herefter
udvidelserne - det vil overskrive de gamle udvidelser. Og
slå så udvidelserne til igen. Evt. en ad gangen for at se,
om problemet genopstår, og hvilken udvidelse der forårsager det.

Det vil nok være en god ide at holde Malwarebytes i ørerne
imens du geninstallerer Firefox/udvidelser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Per H

Dato : 30-09-10 20:11

On Fri, 01 Oct 2010 01:10:40 +0700, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Dine bogmærker, udvidelser og indstillinger berøres ikke af
>en af- og geninstallation. Det betyder også, at hvis fejlen
>ligger et af disse steder, vil en geninstallation ikke gøre
>nogen forskel.

Ved at afindstalering via kontrolpanelet, fjernes udvidelserne vel.
de var der da ikke efter en helt ny install. Jeg slettede
mappen."firefox"

>Det vil nok være en god ide at holde Malwarebytes i ørerne
>imens du geninstallerer Firefox/udvidelser.

Jeg tog backup med mozille backup, og afinstalerede FF totalt, og
genindstalerede det igen. Så kørte det fint. Fant så ud af at det var
en af udvidelserne, der smaskede FF i gulvet, efter en tur i
Malwarebytes, vridemaskine som ellers efter signe skulle være så god,
Men FF kan den ski ik lide.

per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-10-10 05:15

Per H skrev::

> Ved at afindstalering via kontrolpanelet, fjernes udvidelserne vel.
> de var der da ikke efter en helt ny install. Jeg slettede
> mappen."firefox"

Nej, de fjernes ikke ved en afinstallation. De ligger ikke i
mappen sammen med selve programmer, men i en anden mappe
sammen med bogmærker og andre brugerdata.

> [...]
> en af udvidelserne, der smaskede FF i gulvet, efter en tur i
> Malwarebytes, vridemaskine som ellers efter signe skulle være så god,

Slettede du også brugerdata, da du "afinstallerede FF
totalt"? Uanset hvad, hvis du har lavet backup med
MozBackup(?), så vil udvidelserne normalt også blive backet
up, og det hele vil så være som før - bortset fra, at du har
fået geninstalleret selve programmet.

Nå, men det vigtigste er jo, at du har fået løst problemet,
så kan det andet jo bare være overflødig teoretisk snak.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren: