Beslag til transducer
Fra : Ukendt

Dato : 30-09-10 08:56

Nogen, der kender til et beslag til hæk-montering af transducer. Har set et,
hvor transduceren kunne trækkes højere op på hækken - f.eks. når man sejler
i høj fart. Tegninger til smed modtages også med kyshånd.
--
¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Erik Poulsen

Dato : 30-09-10 20:51

"Vandtro 3140" <toatabsnabelagmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> et, hvor transduceren kunne trækkes højere op på hækken - f.eks. når man
> sejler i høj fart. Tegninger til smed modtages også med kyshånd.

Jeg har selv sådan en:
http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat13-Diverse/side685-Tite-Lok-transducer-holder.html

/erik

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-10 07:32

Erik Poulsen wrote:
> "Vandtro 3140" <toatabsnabelagmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Tite-lok transducermontage køber jeg- til lånebåde. Synes ikke, en pind, der
stritter ud fra båden er ideel til fast montage, især ikke hvis møgungerne
låner den. Men fin, hvis man skal ud i forenings-joller eller lignende.

Til fast montage er jeg på udkig efter en "skinne", der skrues på hækken af
båden, hvori et beslag med transduceren kan køre. I dén montage, jeg har
set, kunne højden låses fast.

I den bedste af alle verdener yder et lille hus beskyttelse mod badegæster
til transduceren, men jeg er lidt usikker på, om ikke det vil kunne give
luftbobler, der forstyrrer loddet.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-10-10 12:26

On 2010-10-01 08:31:35 +0200, "Vandtro 3140" <toatabsnabelagmail.com> said:

> Til fast montage er jeg på udkig efter en "skinne", der skrues på hækken af
> båden, hvori et beslag med transduceren kan køre. I dén montage, jeg har
> set, kunne højden låses fast.

Det er ikke særlig smart at placere transduceren nede på hækken, da der
altid er en masse turbulenser og luftblærer i dette område, ved
permanent montage er det meget bedre at vælge en transducer, som kan
monteres udvendigt i bunden af båden, alternativt en der limes
indvendigt i bunden.

Gå ind på de forskellige ekkolod producenters hjemmesider, der kan du
med garanti finde de forskellige transducer typer, monteringsbeslag og
beskrivelser af, hvordan de skal moteres.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark