Løvblæser/suger
Fra : Aksel

Dato : 29-09-10 20:38

Min gamle benzin-løvblæser er desværre kaput. Det er noget med en pakning,
der ikke er tæt.
Jeg er på udkik efter en ny
Jeg vil ikke ha en elektrisk, men alle, jeg har set annonceret for tiden er
til strøm.
Er der nogen, der kan give et godt tip om, hvilken er den bedste - og hvor
den kan købes.
Mvh
Aksel

Fra : Mogens

Dato : 29-09-10 20:47

Aksel wrote:
> [...]
> til strøm.
> Er der nogen, der kan give et godt tip om, hvilken er den bedste - og hvor

Jeg købte en billig til 299 i Harald Skrald. Fungerer fint til mit
behov, men jegf kommer ikke fra en benzinmotordrevet model. Dengang jeg
købte undrede jeg mig over at antal m3 luft stort set var identisk for
benzin og el-drevne modeller, så der er måske ikke den store forskel.
Klart ville en ledningsfri være at foretrække, men jeg blæser haven
igennem 1 gang ugentligt, og det fungerer nu o.k. med ledning.

Og til 299 er der næppe det store forgjort i det :)

Fra : Aksel

Dato : 30-09-10 09:51

"Mogens" <myname@mysite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ugentligt, og det fungerer nu o.k. med ledning.
>
> Og til 299 er der næppe det store forgjort i det :)

Hej Mogens.
Ja, jeg har ogsaa saadan en, som imidlertid er holdt op med at skifte m.
suge/blæse, og derfor har jeg med en del bøvl låst den til at suge. Den er
dog noget tung, og så er der det med ledningen. Haven er ca 100 m lang.
Jeg har derimod været godt tilfreds med min gamle am. Weed-Eater - indtil
min søn ville rense nogle filtre!! Men den vejer noget, og så er der det
med støjen og udstødningsgassen. Men alligevel - man er mere mobil med en
benzindrevet.
Mvh
Aksel