"Frysning" af Microsoft Outlook
Fra : Per Andreasen

Dato : 29-09-10 19:47

Jeg har forsøgt at sende en e-mail med en meget stor vedhæftet fil (35
billeder på tilsammen 62Mb). Nu virker det som om min Outlook er blokeret.
Jeg kan godt bruge den, men i Udbakke ligger den store fil, og når jeg
klikker på den, får jeg meddelelsen "Dette emne kan ikke åbnes. Outlook har
allerede påbegyndt overførslen af meddelelsen." Det har nu varet i mange
timer, og jeg vil meget gerne slette mailen og skrive den igen i flere
eksemplarer med færre billeder vedhæftet i hver. Hvordan klarer jeg det
problem?

På forhånd tak for hjælpen
Per Andreasen

Fra : Max

Dato : 29-09-10 20:28

Hej Per
> Det har nu varet i mange timer, og jeg vil meget gerne slette mailen
> og skrive den igen i flere eksemplarer med færre billeder vedhæftet i
> hver. Hvordan klarer jeg det problem?

Jeg ved ikke hvordan du løser problemet med den store mail, men
for en anden gangs skyld, ja så lad være at lave mails der fylder
mere end et par mega byte, er de større giver det bare problemer.
Mail er altså ikke beregnet til distribution af større datamængder,
brug en egnet webtjeneste til det.

Max

Fra : emjeppesen

Dato : 29-09-10 21:12

Per Andreasen skrev:

>Jeg har forsøgt at sende en e-mail med en meget stor vedhæftet fil (35
>billeder på tilsammen 62Mb).

Ddet er helt vildt at forsøge at sende 62 mb med mail.
Hvis du bruger Gmail er max. tilladte filstørrelse 25 mb og i Outlook
er det vel din internetudbyder, du bruger og her er grænsen sikkert
max. 10 mb
Hvis modtageren også kun har en almindelig emailadresse kan han også
kun modtage max 10 mb og kun, hvis der ikke i forvejen ligger en masse
andre mails og fylder op.
Med gmail kan du max sende 25 mb, og det kræver så at modtageren også
har gmail, hvis han skal være i stand til at modtage filen.

Billederne kan gøres mindre før du sender dem, så de ikke fylder så
meget pr. stk.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-09-10 21:13

"Per Andreasen" <per.andreasen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> mange timer, og jeg vil meget gerne slette mailen og skrive den igen i
> flere eksemplarer med færre billeder vedhæftet i hver. Hvordan klarer jeg

Luk computeren så den slipper forbindelsen til nettet. Åben den igen og få
lukket din forbindelse til internettet, så den ikke kan kalde op, når du
starter outlook igen. Gå derefter ind og slet filen.
Problemet behøver ikke at være filstørrelsen, men kan meget vel være at
modtageren ikke kan modtage så stor en fil på grund af begrænsninger på
postkassen. Det er ikke ualmindeligt, at der max kan modtages 10 mb ad en
gang, hvilket i praksis betyder, at man max må sende 7,5 mb, idet der bruges
ca. 25% ekstra til styrepakker i mailen.
Hvis pgl. skal have billederne i fuld størrelse, er det meget bedre lige at
pakke dem i en zip fil.
Den uploader du via www.megaupload.com (op til 1 gb) og det er gratis. Når
det er uploadet får du et link, som du kopierer ind i en mail, som du sender
til pgl. Herefter klikker pgl. på linket og kan downloade billederne.
Skal billederne bare ses på computeren, bør du komprimere dem inden du
sender dem. Det kan sagtens gøres uden at man på en pc skærm umiddelbart vil
se forskel.

Kurt

Fra : Per Andreasen

Dato : 03-10-10 11:33