Supplerende lås til terrassedør
Fra : Janner

Dato : 29-09-10 12:49

Hej

Har for nyligt fået en ny terrassedør sat i huset.
Det er af typen hvor man låser via en knap på håndtaget.

Har det før, en supplerende lås i toppen af døren der kunne låses med en
nøgle, men når man skal bruge en sådan kan man ikke finde en.

Er ikke interesseret i at skifte greb ud til et med nøgle, så det skal
være noget i stil med det beskrevne.

Nogen ideer??

/Jan

Fra : lom k

Dato : 29-09-10 13:39

Janner wrote:

> [...]
>
> Er ikke interesseret i at skifte greb ud til et med nøgle, så det
> skal være noget i stil med det beskrevne.

ja ja det ville ellers være msart at skifte til en med nøgle og nøglen
var den samme til alle døre, post kassen og have skuret. men sådan er
vores ønsker forskellige

Fra : Mogens

Dato : 29-09-10 14:29

Janner wrote:
> [...]
> nøgle, men når man skal bruge en sådan kan man ikke finde en.
>
> Er ikke interesseret i at skifte greb ud til et med nøgle, så det skal

Snakkede med Kenn fra http://www.billigsikring.dk/ tilbage i 2008 da jeg
havde et lignende behov. Han gav en super god rådgivning, så måske han
kan hjælpe dig.

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 29-09-10 18:11

"Janner" skrev
> [...]
> nøgle, men når man skal bruge en sådan kan man ikke finde en.
>
> Er ikke interesseret i at skifte greb ud til et med nøgle, så det skal

***********************
Mon ikke du tænker lidt i stil med Ruko Code Handle ?

http://www.ruko.dk/da/site/rukodk/Produkter/Lase/Terrassedorlas/

/jens s., esbjerg

Fra : Janner

Dato : 29-09-10 18:13

Desværre ingen af delene dur !

Fra : Armand

Dato : 29-09-10 23:52

Den 29-09-2010 19:12, Janner skrev:
> Desværre ingen af delene dur !

Øhhh??
Hvordan 'dur ikke'?

Jeg har fået det almindeligt forekommende håndtag på min terrassedør,
udskiftet med et låsbart med cylinder der matcher min gadenøgle. Det er
skidesmart at man kan låse en given indbrudstyv inde og derved besvære
ham i at slæbe alt bort på de 8 minutter han giver sig selv, men jeg
vedgår at det er lidt problematisk at man skal huske at låse og altid
skal finde nøglen når der atter skal låses op (hos os: for hundens
adgang til plænen når behovet er der).

Kode-håndtaget, der også kan monteres istedet for det oprindelige, er
gennemført blæret derved at det låses øjeblikkeligt med et tryk på den
røde knap og ganske let kan åbnes efter brug af eget-valgt 6-cifret
(s.v.j.h.) kode - Lettere kan det ikke gøres :-|

--
Armand.

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 30-09-10 01:49

"Jens S., Esbjerg" <NoRespond@a.dk> skrev i en meddelelse

> ***********************
> Mon ikke du tænker lidt i stil med Ruko Code Handle ?
>
> http://www.ruko.dk/da/site/rukodk/Produkter/Lase/Terrassedorlas/

Har rigtig gode erfaringer med den model. Det virker - og som Armand skriver
længere nede i tråden - er den helt store fordel at man kan lås op og i uden
nøgle.
Det er bestemt pengene værd synes jeg.

Ole Gaarde Kristensen

Fra : Erik Olsen

Dato : 29-09-10 18:20

Janner wrote:

> [...]
> en nøgle, men når man skal bruge en sådan kan man ikke finde en.
>
> Er ikke interesseret i at skifte greb ud til et med nøgle, så det skal

Jeg er ikke helt klar over hvad du har brug for.

Vi har en gammel terrassedør som kan lukkes indefra med et drejehåndtag
ved at hele døren og nogle tappe sænkes ned i beslag i karmen, men døren
kan ikke låses. Vi fik så monteret en Ruko kasselås indvendigt forneden.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Janner

Dato : 01-10-10 10:50

Hej

Var lidt kortfattet i mit svar - havde en kone der snakkede og snakkede og
snakkede ... Hun er dejlig men snakker godtnok nogen gange meget ha ha.

Det jeg mener at have set og søger er en supplerende lås som sidder i toppen
af døren, det må være med noget pal historie der går op i karmen.

Det er sådant at vi kun benytter denne dør yderst sjældent og det derfor
ville være bedst en sådan lås i toppen af døren. Den skal have en anden
nøgle end de resterende nøgler i huset.

Håndtags løsningen med lås burde også kunne bruges jo - men den er bare
meget lidt køn ! Så hellere noget i toppen af døren som der alligevel er
skjult mere eller mindre af et gardin.

/Jan

Fra : Morten P

Dato : 03-10-10 21:01

> Det jeg mener at have set og søger er en supplerende lås som sidder i
> toppen af døren, det må være med noget pal historie der går op i karmen.

Alle de her løser dit behov:

http://billigsikring.dk/shop/search-1.html?keyword=vinduesl%E5se

Fra : Janner

Dato : 07-10-10 12:14

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse

> Alle de her løser dit behov:
>
> http://billigsikring.dk/shop/search-1.html?keyword=vinduesl%E5se

Ja SGU Morten det er lige modellen - selvfølgeligt kaldet en vindus lås *S*
den havde jeg ike lige tænkt. ... ... Takker

/Jan

Fra : Armand

Dato : 03-10-10 22:23

Den 01-10-2010 11:49, Janner skrev:

> [...]
>
> Håndtags løsningen med lås burde også kunne bruges jo - men den er bare
> meget lidt køn ! Så hellere noget i toppen af døren som der alligevel er

Vil det sige at det er så gammel en dør at der kun er én pal, og det ved
håndtaget?

--
Armand.

Fra : Janner

Dato : 06-10-10 12:57

> Vil det sige at det er så gammel en dør at der kun er én pal, og det ved
> håndtaget?

Nej det er med 3 punkts "lukning" *S*

Det er bare sådan at vi yderst sjældent bruger den pågældende dør - herfor
vil den 363 af årets dage blot være låst - og det ville være rart med en
tydelig lås så man ikke er i tvivl om man har låst den eller ej. Samtidigt
er det jo rart at en evt. "tyv" ikke lige har den nemme vej ud gennem haven.

/Jan